Kantine Science Park

Nieuwe aanbieders in de kantine van SP904

Gepubliceerd op 18-09-2023
Naast de broodjes en warme maaltijden van CIRFood en de voortdurende kraam van Pita Chef, zijn er enkele nieuwkomers in de kantine. Ze stellen zichzelf voor en vertellen over wat ze aanbieden.

Kimbab

Kimbab is een Koreaanse keuken, maar tegelijkertijd is 'Kimbab' ook een woordspeling met 'Kim' en 'bab', wat in het Koreaans 'een maaltijd' betekent, samen 'een maaltijd bereid door Kim'. En dus - je raadt het al - willen we je verschillende gerechten uit Korea aanbieden, met liefde bereid door Kim!

Wat bieden we aan? Dat hangt ervan af of je haast hebt, of dat je jezelf wilt trakteren op een lekkere maaltijd. Onze belangrijkste specialiteit is 'cup-bab', een kom rijst met een topping naar keuze. Al onze opties hebben 'japchae' (geroerbakte glasnoedels met groenten) als basis en elke optie heeft ander vlees of zeevruchten om uit te kiezen. Veganist? Dan kun je (binnenkort) kiezen voor onze cup-bab met japchae en een topping van tofu en extra sla.

EZ smoothie

EZ Smoothie is opgericht door twee vrienden die elkaar leerden kennen tijdens hun studietijd, door hun gedeelde passie voor lekker eten. De smoothies bij EZ Smoothie worden bereid met seizoensfruit. Van klassieke combinaties zoals aardbei, banaan, appelsap, melk en verse munt tot exotische melanges zoals Passievrucht-Mint en Piña Colada. We zouden het fijn vinden als de studenten hun eigen bekers meebrengen voor de smoothies, omdat we ook duurzaamheid en afvalbeheer willen aanmoedigen.

Trek in iets warms en/of comfort food? Onze tosti is er om je trek te stillen. Gesmolten kaas tussen perfect geroosterd brood. Voor de hamburgerliefhebbers zijn onze smash (halal) en vega(n) burgers een must!

Op zoek naar iets lichters? Bekijk dan onze frisse en knapperige salades, zoals de Bloemkool-Dijon Bowl met zoete appel, wortel, zonnebloempitten en een honing-Dijondressing.