De FNWI FSR van 2023/2024

Maak kennis met de Facultaire Studentenraad 2023-2024

Gepubliceerd op 28-09-2023
Bij het lid zijn van de Facultaire Studentenraad (FSR) horen een aantal regels, plichten, rechten en procedures. De raad heeft dit jaar twee commissies, de Faciliteiten en Publieke Relaties Commissie (FPC) en de Onderwijs en Reglementen Commissie (ORC), die zich bezighouden met verschillende onderwerpen.

Ze zijn ook betrokken bij de jaarlijkse bespreking en goedkeuring van de Onderwijs- en Examenregeling (OER), zowel facultair als opleidingsspecifiek. Daarnaast richt de raad zich op het verbeteren van de sociale veiligheid, mentale gezondheid en diversiteit en op het organiseren van leuke evenementen door het jaar heen.

Maak kennis met de leden van dit jaar

de Facultaire Studentenraad 2023-2024
De Facultaire Studentenraad 2023-2024

Saar

Hoi, ik ben Saar en in de FSR ben ik de afgevaardigde naar de CSR, wat betekent dat ik ook in de centrale studentenraad zit. Ik wil ervoor zorgen dat studenten zich gehoord voelen and dat we meer zeggenschap hebben in ons onderwijs en hoe de campus eruit ziet.

Eloïse

Hoi, mijn naam is Eloïse en ik ben the vice-voorzitter van de Facultaire Studentenraad FNWI. Momenteel doe ik een master in scheikunde in de richting Molecular Science. Ik maak deel uit van de Faciliteiten & Publieke Relaties Commissie. Ik werk dit jaar aan een aantal projecten en dossiers, waaronder (en niet slechts) diversiteit, mentale gezondheid en studentenpsychologen, catering en samenwerkingsverbanden met derden.

Melanie

Hi all! My name is Melanie and this year I am the vicechair of the council along with Eloise. I am a first-year master's student in Earth Sciences and am on the council for the second time. I hope to contribute to the development of education this year and furthermore, I want to help my fellow council members achieve their goals.

Joanna

Hoi, ik ben Joanna en ik ben een tweedejaars Psychobiologie student. Als commissie hoofd van de commissie Faciliteiten & Publieke Relaties zou ik dit jaar graag zoveel mogelijk input van studenten op deze faculteit, zodat we samen het beste kunnen halen uit de studie-ervaring op Science Park.

Robin

Hoi ik ben Robin, ik studeer de bachelor Natuur- en Sterrenkunde en dit jaar ben ik de penningmeester van de FSR. Mijn doel in de FSR is om Sciencepark een meer toegankelijke leeromgeving te maken! Als je vragen/opmerkingen hebt kun je me waarschijnlijk vinden in de FSR kamer of de brainwave :)

Nina

Hoi, ik ben een masterstudent scheikunde in duurzaamheid en energiewetenschappen. Ik kijk ernaar uit om de FSR op alle mogelijke manieren te helpen!

Chris

Ik zit in het derde jaar van de bachelor Kunstmatige Intelligentie. Dit jaar ben ik weer lid van de commissie facilitaire zaken en public relations en wil ik graag meer bekendheid geven aan de raad en werken aan sociale veiligheid.

Lola

Mijn naam is Lola Fioole en ik zit in de FSR voor de Activisten Partij. Binnen de FSR ben ik commissiehoofd van de Onderwijs en Reglementen Commissie. Ik doe de bachelor Biologie hier op Science Park en houd van onderwerpen die zowel betá-wetenschap als politiek raken. Je kan contact met me opnemen via lola.fioole.fnwi@gmail.comExterne link of kom langs de FSR kamer (A0.10).

Kasper

Hoi, mijn naam is Kasper en ik ben de secretaris van de Studentenraad hier aan de FNWI. Ik ben een Bachelor Scheikunde student. Naast dat ik secretaris ben, ben ik ook lid van de Opleidingen en Reglementen Commissie. Een paar dossiers waar ik mij dit jaar mee bezig zal houden zijn: aanwezigheidsplicht bij werkcolleges en de samenwerking tussen de UvA en de VU.

Maas

Hallo, ik ben Maas en ik ben dit jaar voorzitter van de facultaire studentenraad. Ik heb vorig jaar mijn bachelor AI afgerond en volg nu keuzevakken. Ik zit in de commissie Opleidingen en reglementen. Ik zal me bezighouden met dossiers als docentprofessionalisering, nieuwe opleidingen en feedback op vakevaluaties.