Het Sweelinckorkest in het Concertgebouw

Loot mee voor Sweelinckorkest concertkaartjes

Gepubliceerd op 09-11-2023 15:00
Het UvA-studentenorkest J.Pzn. Sweelinck, het oudste symfonieorkest van Amsterdam, geeft 4 december een concert in de Dominicuskerk. Vanwege de grote belangstelling houden we een loting voor de beschikbare plaatsen. Maak kans op een kaartje door je naam op te geven voor 26 november.

Programma

In het programma Hommage is het brengen van een eerbetoon de rode draad door de stukken:

• Johannes Brahms – Akademische Festouvertüre
  • Jean Sibelius – The Wood Nymph
  • Hendrik Andriessen – Ricercare
  • Edward Elgar – Enigmavariaties

Datum en locatie

• Datum: maandag 4 december 13 juni, 20.15 uur tot 22.30 uur
  • Locatie: Dominicuskerk, Spuistraat 12, 1012 TS Amsterdam

Loting voor kaarten

Geef je naam op, en of je een introducé meeneemt, tot uiterlijk 26 november.

Meld je hier aan voor de verloting van kaartenExterne link

Of je bent ingeloot, laten we je weten via e-mail. Houd je mailbox en spamfilter in de gaten!

Meer over het concert

Het Sweelinckorkest is opgericht in 1878 en is daarmee het oudste symfonieorkest van Amsterdam. Sweelinck bestaat uit zo’n zeventig enthousiaste studenten van universiteiten en hogescholen uit zowel Amsterdam als uit andere steden die samen vol plezier op hoog niveau musiceren.

In het programma Hommage is het brengen van een eerbetoon de rode draad door de stukken. Het programma wordt geopend met de majestueuze Akademische Festouvertürevan Johannes Brahms. Na deze feestelijke opening zal het orkest Ricercare van de Nederlandse componist Hendrik Andriessen ten gehore brengen. Ter afsluiting van dit eervolle programma speelt Sweelinck de Enigmavariaties van Edward Elgar, waarvan elke variatie een persoonlijk eerbetoon is aan een dierbare van Elgar.

Wie niet kan meedoen met de verloting voor kaarten op 4 december of wordt uitgeloot, maar toch het concert wil zien/horen, zijn er nog twee concerten waarvoor kaarten te koop zijnExterne link.