Kwetsbaarheid Microsoft Outlook - Update je Windows-laptop of desktop

Gepubliceerd op 15-03-2023 18:06
Microsoft heeft een kritieke kwetsbaarheid vastgesteld in Microsoft Outlook. De ernst van de kwetsbaarheid en het risico dat er misbruik van gemaakt wordt is groot. Een kwaadwillende kan er gebruik van maken om je inlognaam en wachtwoord te verkrijgen.

Daarom is het nodig dat alle Windows-gebruikers wereldwijd hun Microsoft 365 Office-apps (Outlook, Word, Excel, Powerpoint) op hun laptop of desktop zo snel mogelijk van de laatste update voorzien. Dit geldt ook voor studenten van UvA.

Instructie

• Ga naar Outlook, ga naar bestand of file, linksboven in je scherm
  • Kies ‘Office Account’ linksonder in de blauwe balk en klik op ‘Bijwerkopties of Update options’, en klik op ‘Bijwerken of Update now’.
  • Outlook zal aangeven dat de update gedownload wordt en zal als onderdeel van de update vragen openstaande Office-programma's te sluiten. Zodra de update klaar is met installeren zullen je Microsoft Office-apps weer veilig zijn. Voer deze stappen voor al je Windows-apparaten uit.

Ga naar services.uva.nl voor de laatste updates!Externe link

Servicedesk ICT Services

De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.

Contactgegevens

De Servicedesk ICT Services is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

phoneBellen+31 (0)20 525 1402