Hoe gezond ben jij? Doe de test en ontvang feedback!

Gepubliceerd op 06-06-2023
Halverwege de lente, richting de zomer, kan het geen kwaad nog even stil te staan bij je gezondheid. Heb jij nog genoeg energie om dit studiejaar met succes af te ronden? Test je gezondheid op www.studentengezondheidstest.nl en ontvang per direct persoonlijke feedback op maat, inclusief tips en verwijzingen.

Groen, oranje of rood

Beoordeel zelf je gezondheid, leefstijl en levenskwaliteit (inclusief studieproblematiek) op www.studentengezondheidstest.nlExterne link. Deze gebieden zijn verbonden met stoplichten:

• een rood sein als zich een probleem lijkt voor te doen
  • groen als alles OK is
  • en oranje als een probleem zich kan gaan aandienen

Vervolgens worden de voor jou op dat moment relevante en mogelijke informatiebronnen en (hulp)diensten aangereikt voor jouw specifieke situatie.

Voorkom ergere klachten

We weten dat studenten vaak problemen zelf willen kunnen oplossen, en anoniem. Deze Studentengezondheidstest sluit daar op aan. De Studentengezondheidstest wordt minimaal 1x per jaar aan studenten aangeboden. Dit maakt vroegtijdig signaleren  van gezondheidsproblemen mogelijk ter voorkoming van verergeren van klachten. De Studentengezondheidstest is een initiatief van de Studentenartsen van de UvA.

Nog geen huisarts?

Schrijf je in bij de studentenpraktijkExterne link als je nog geen huisarts in Amsterdam hebt.