Een geslaagd samenzijn met lekker eten & muziek!

Gepubliceerd op 11-01-2023 17:28
Jaarlijks organiseren de UvA en HvA een gratis lunch op tweede kerstdag. Voor studenten en medewerkers die bijvoorbeeld niet naar familie kunnen, zich eenzaam voelen of die het gewoon leuk vinden om tweede kerstdag samen door te brengen. Dit jaar organiseerden we de lunch in het Wibauthuis (een locatie van de HvA). Het was groter en mooier dan ooit!

In december nodigden we studenten en medewerkers uit via nieuwsbrieven, social media maar ook persoonlijk via vertrouwenspersonen en decanen. De aanmeldingen gingen heel snel. In 2021 hadden rond de 50 personen zich aangemeld. In 2022 meer dan 500 personen! Dit was veel meer dan we hadden verwacht en het laat zien dat hier een sterke behoefte ligt.

Het viel op dat 90% van de aanmeldingen internationale studenten waren, waarvan een groot deel afkomstig is uit China. Veel mensen kwamen alleen en kende niemand. Het was mooi om te zien hoe er aan de lange tafels met elkaar werd gepraat en gelachen.

Holiday lunch tafel

Warm welkom en livemuziek

Holiday lunch piano

Na het welkomstwoord van Jopie Nooren, voorzitter College van Bestuur HvA, werden de Chinese en Oekraïense gasten nog extra warm welkom geheten in hun eigen taal door een Chinese vrijwilliger en een Oekraïense student. Vervolgens werd het buffet geopend met eten uit diverse internationale keukens. De lunch was extra feestelijk dankzij docent Binnert Beaufort, die zorgde voor livemuziek op de piano.

Swingen met de muziek bingo

Holiday lunch dans

We sloten de middag swingend af met een muziek bingo. In tweetallen kregen de aanwezigen een bingokaart met verschillende liedjes erop. Er waren leuke prijzen te winnen zoals bordspellen en bioscoopkaartjes.

Er ontstond ook nog een kleine dance battle tussen verschillende tafels op het nummer Gangnam Style van PSY en de mobieltjes gingen met een lichtje de lucht in bij het nummer Angel van Robbie Williams.

holiday lunch tafel dans

Het was een zeer geslaagde middag met heel veel dank aan alle vrijwilligers die hebben geholpen om dit tot een groot succes te maken.

Dit was de vierde keer dat Facility Services een lunch op tweede kerstdag organiseerde voor studenten en medewerkers van de HvA en UvA. Dit jaar vormden Irmgard van Genderen, Guido Meijer, Jeroen Frieser, Pieter Mendelts, Martijn Nagtegaal en Carina van Uffelen het organisatieteam. Heb je een vraag? Mail ons dan op holidaylunch-fs@hva.nlExterne link