E-module over verantwoord omgaan met AI

Gepubliceerd op 12-09-2023
Wil jij leren hoe je verantwoord om kan gaan met Generatieve Artificiële Intelligentie (en met name ChatGPT) tijdens je studie? Het Teaching & Learning Centre Science heeft een Engelstalige e-module ontwikkeld, die jij op een moment naar keuze kunt volgen.

Volgens het huidige UvA beleid mogen opleidingen tools zoals ChatGPT (nog) niet actief door studenten en docenten laten inzetten voor onderwijs en toetsingsdoeleinden. Toch maken veel studenten er gebruik van. Daarom ligt de focus van deze e-module op het verantwoord omgaan met AI tools in het onderwijs.

De interactieve e-module bestaat uit teksten, kennisclips en korte kennisquizzen en geeft informatie over het UvA beleid rondom AI en de UvA fraude- en plagiaatregelgeving, het legt uit wat ChatGPT is en hoe Generatieve Artificiële Intelligentie (GenAI) en Large Language Models (LLMs) werken, het biedt een overzicht van de beperkingen en ethische kwesties rondom GenAI, en het geeft tips over het verantwoord omgaan met GenAI in het onderwijs. Het duurt ongeveer 45-60 minuten om de e-module te doorlopen.

Meer over de e-moduleExterne link

Meer over het TLC ScienceExterne link