Doe mee met HALON - hack een universiteit of hogeschool

Gepubliceerd op 25-07-2023
Wil je helpen universiteiten en hogescholen weerbaarder te maken tegen cybercrime? Doe dan mee aan het HALON-hackersevenement. Met je team speur je naar kwetsbaarheden in de IT-systemen van diverse universiteiten. Je krijgt een crashcourse ethisch hacken en er zijn prijzen te winnen. HALON vindt plaats op 10 oktober van 9.15 tot 18.30 in Zwolle. Schrijf je team in voor 30 september.

Tijdens het HALON-hackerevenement ga je in een team van drie personen op zoek naar kwetsbaarheden in de open IP-reeksen en in een aantal domeinnamen van diverse Nederlandse onderwijsinstellingen. Door kwetsbaarheden te vinden, draag je bij aan de cyberweerbaarheid van deze instellingen. SURF, het ICT-samenwerkingsverband voor onderwijs en onderzoek, organiseert het event en zorgt voor een goede afhandeling van de gevonden kwetsbaarheden.

Voor medewerkers en studenten

Zowel studenten als medewerkers kunnen meedoen aan HALON en een team vormen. Het is handig als je al goed de weg weet in IT-systemen, maar ook als je nog niet zo ervaren bent kan je meedoen. Wie wil, kan op 25 september in de ochtend in Utrecht een crashcourse ethisch hacken volgen. Je ontvangt hierover meer informatie na je inschrijving. Op 10 oktober zijn er ervaren hackers aanwezig om je te helpen als je vragen hebt.

Wat levert deelname je op?

Als je meedoet, krijg je:

• een HALON2023 T-shirt,
  • als je wint… één of meerdere leuke prijzen,
  • een leuke dag waarop je ook je IT-vaardigheden verbetert,
  • een meer cyberbestendige onderwijsomgeving.

Bekijk het YouTube-filmpjeExterne link

Stel een team samen en schrijf je in!

Stel zelf een team samen van maximaal 3 personen. Je team kan bestaan uit alleen studenten, alleen personeelsleden of uit een mix. Je mag ook een team samenstellen met studenten en/of medewerkers van andere onderwijsinstellingen dan de instelling waaraan je verbonden bent. Heb je geen team en wil je toch meedoen? Schrijf je dan inExterne link voor 20 september en vermeld in het opmerkingenveld 'Single Player'. De organisatie deelt je dan in een team in.

Schrijf je team voor 30 september in

Je kunt je met je team inschrijvenExterne link tot uiterlijk 30 september. Let op! Elk teamlid moet zichzelf apart inschrijven met het e-mailadres van de onderwijsinstelling (dus niet je privémail!). Dit is nodig om je als student of medewerker van een onderwijsinstelling te kunnen identificeren. Vermeld de naam van je team in het opmerkingenveld van het registratieformulier. Als je dit niet doet, zal de organisatie je in een team indelen.

Programma en vragen

Lees meer over het programma, de regels en de prijzenExterne link. Neem bij vragen contact op met halon@surf.nlExterne link