Bezoek de reizende wiskundetentoonstelling Imaginary

Gepubliceerd op 25-04-2023 16:48
De tentoonstelling, over zichtbare en onzichtbare wiskunde, wordt mede georganiseerd door de FNWI.

Speel met symmetriepatronen, oppervlakken, lichtstralen, origami en muziek. Of maak kennis maken met de basisbegrippen van een AI-systeem. Tijdens het expobezoek krijg je een beter inzicht in het belang en de toepassingen van wiskunde voor onderzoek, simulatie, studie en dagelijks gebruik in de maatschappij.

In Amsterdam vindt de tentoonstelling plaats in het MACA (Moving Arts Center Amsterdam). Naast de mogelijkheid om individueel de tentoonstelling te bezoeken, geven wiskundestudenten van de FNWI uitleg en zijn er speciale events gepland.

Lees meer over de tentoonstellingExterne link.