Informatie

Van 29 maart t/m 1 april zijn de meeste UvA-gebouwen en voorzieningen dicht ivm Pasen. Sommige UB-locaties blijven open.

Informatie

Studeren in de bibliotheek

Welkom en succes in dit nieuwe academische jaar

Gepubliceerd op 15-08-2022 02:00
Binnenkort start een nieuw academisch jaar. Of je nu eerstejaars bent of al jaren rondloopt bij de Universiteit van Amsterdam, de Bibliotheek is er voor je. Ontdek de mogelijkheden en faciliteiten. Van studieplekken verspreid over verschillende locaties in de stad tot hulp bij het vinden van wetenschappelijke literatuur en onderzoeksdata.

De Bibliotheek is een inspirerende ontmoetingsplek, waar je kunt studeren, samenwerken en contacten kunt leggen. Een plek om wetenschappelijke informatie en data te verzamelen, ontdekkingen te doen en je kennis en vaardigheden te ontwikkelen.

Een bezoek aan de Bibliotheek is altijd een verrijkende ervaring.

Waar vind je informatie over de Bibliotheek?

Voor een snel overzicht van voorzieningen van de Bibliotheek kun je de wegwijzer 2022-2023Externe link raadplegen. Deze is online beschikbaar, maar je kunt aan de bibliotheekbalies ook een papieren versie vragen.

Uiteraard vind je de Bibliotheek ook terug op de studentensite van de UvA. Je vindt er een selectie van informatie die je tijdens je studie nodig zult hebben, maar ook nieuws en events die horen bij jouw opleiding. Denk verder aan tips voor het vinden van wetenschappelijke literatuur en onderzoeksdata, informatie over de gratis workshops die je kunt volgen, de fysieke studieplekken en de Online Study Space.

Daarnaast heeft de Bibliotheek een eigen website, uba.uva.nlExterne link. Daar vind je aanvullende informatie over het lenen van materiaal, het zoeken van informatie en openingstijden. Neem gerust eens een kijkje.

Portret Gerard Nijsten, directeur Bibliotheek
Foto: Monique Kooijmans

Hierbij heet ik je, ook namens mijn collega's bij de Bibliotheek, van harte welkom en succes met je studie.

Gerard Nijsten, Directeur Bibliotheek

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek