UvA terreinen rookvrij: we rekenen op je!

Gepubliceerd op 07-10-2022 18:34
De UvA wil studenten en medewerkers een gezonde, rookvrije leer- en werkomgeving bieden. Sinds 1 augustus 2020 is roken bij wet niet meer toegestaan op de campussen. De NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) controleert hierop en beboet de UvA bij overtreding.

Dringend verzoek: niet roken waar het niet mag

Roken is verboden vanaf het bord, de stoeptegel, de vlag of de poster met de Rookvrij-afbeelding en de boodschap: ‘Dit terrein is rookvrij’. De beveiliger kan jou vertellen waar het rookverbod begint en eindigt.

Je ziet de beveiliger vaker op rookvrije plekken

Als je rookt waar het niet mag, spreekt de beveiliger je daarop aan. Vindt de beveiliger het nodig, dan mag hij of zij je gegevens noteren. Wees vriendelijk naar de beveiliger, ga niet in discussie en maak je sigaret goed uit. Gooi je peuk niet op straat, maar in een van de vele prullenbakken. Bedankt voor je medewerking!

Heb je vragen?

Het rookvrije beleid maakt deel uit van onze Huis- en gedragsregelsExterne link
Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de Servicedesk FS, via servicedesk-fs@uva.nlExterne link of bel +31 (0)20- 525 1403.