UvA stijgt op Times Higher Education World University Rankings

Gepubliceerd op 13-10-2022 16:33
De UvA staat dit jaar op de 60ste plaats in de Times Higher Education (THE) World University Rankings 2022-2023, een stijging van vijf plaatsen ten opzichte van vorig jaar. De ranglijst werd eerder deze week bekend gemaakt.

De UvA is de op een na hoogst genoteerde Nederlandse universiteit in de ranglijst. Wageningen University & Research heeft net als vorig jaar de hoogste notering en staat 59ste.

De Nederlandse universiteiten zijn sterk vertegenwoordigd in de top 100 van de THE World University Rankings: in totaal hebben 7 Nederlandse universiteiten een plek in de top 100.