Medische informatiekunde Topopleiding

'Topopleiding' voor de tweede keer op rij

Gepubliceerd op 24-11-2022 12:10
Opnieuw ontvangt de bachelor Medische informatiekunde het predicaat ‘Topopleiding’ in de Keuzegids Universiteiten 2023. Het is volgens de Keuzegids bovendien de beste universitaire ICT-opleiding van Nederland.

De bachelor Geneeskunde komt met 74 punten net 1 punt tekort voor het predicaat. De KeuzegidsExterne link kent het toe aan bacheloropleidingen die in de beoordeling een totaalscore van 75 punten (van de 100) of meer halen. De opleiding heeft in vergelijking met de 63 punten van vorig jaar dan ook veel beter gescoord.

Beoordeling

De beoordeling wordt jaarlijks gebaseerd op de resultaten uit de Nationale Studenten Enquête (NSE), arbeidsmarktcijfers van het  Researchcentrum voor Onderzoek en Arbeidsmarkt (ROA) en studiesuccescijfers van de Vereniging van Universiteiten (VSNU).

Dank aan alle studenten die onder andere de NSE hebben ingevuld en ons van feedback voorzien zodat we continu kunnen verbeteren.