Waterbubbel

Steeds meer watertappunten om je waterfles te vullen

Gepubliceerd op 26-09-2022 18:27
September vorig jaar stopte de UvA met de verkoop van ‘plat’ water in eenmalige verpakkingen, zoals petflesjes. We zien dat veel studenten hun eigen fles meenemen om te vullen met kraanwater. Om dit nog makkelijker te maken, is het aantal watertappunten met gratis kraanwater uitgebreid. Je vindt ze op Roeterseilandcampus, Science Park en in de Binnenstad.

Je eigen fles: minder plastic afval, minder CO2-uitstoot

Het tappen van kraanwater in je eigen fles is duurzaam. Je produceert veel minder plastic afval en vermindert CO2-uitstoot, omdat er minder plastic flessen worden geproduceerd en minder transport nodig is.

Water Eyecatcher

De watertappunten zijn niet bij iedereen bekend. Dus maken we ze duidelijker zichtbaar. Ruben Distinguin, UvA-student en kunstenaar*, ontwierp precies de eyecatcher waar we naar op zoek waren, binnen het thema 'Zichtbaarheid'. Je vindt zijn werk bij het watertappunt in het trapportaal van het Kohnstammhuis. Deze muurschildering koos Ruben uit zijn eigen ontwerpen. We hopen ook andere watertappunten van de muur af te laten springen, dus wie weet maken we gebruik van nog meer van zijn creatieve ideeën? Wordt vervolgd…

*Ruben Distinguin: Ruben is Frans-Amerikaans en studeert Business Administration bij de UvA. Hij is regelmatig in Café De Krater op de Roeterseilandcampus. Ruben zorgde hier al voor een metamorfose in de sfeer en uitstraling door zijn creativiteit op de muurExterne link los te laten. Ook geïnteresseerd in zijn werk? Je komt via rubendistinguin@hotmail.comExterne link in contact.