Foto: Jordi Huisman

Aanmelden voor een master Psychologie? Probeer de Quick Scan

Gepubliceerd op 10-10-2022 13:17
Om studenten snel te laten weten of ze in aanmerking komen voor een UvA-masteropleiding, is een nieuwe online vragenlijst ontwikkeld: de Admissibility Quick Scan. Vanaf vandaag uit te proberen voor de master Psychologie.

Complex aanmeldingsproces

Aanmelden voor een masteropleiding kan een lang en complex proces zijn. Helaas schrijven studenten zich soms voor een programma in terwijl zij er niet voor in aanmerking komen. Hoewel de toelatings- en selectiecriteria op de UvA-website staan, zijn ze niet altijd gemakkelijk te vinden of te begrijpen. Ook het aantal toelatingseisen en de verwachtingen van studenten spelen een rol.

Quick Scan-pilot

De UvA werkt achter de schermen hard aan het verbeteren van het toelatingsproces. Als onderdeel hiervan hebben we een nieuwe tool opgezet, de Admissibility Quick Scan. Dit is een korte vragenlijst waarmee studenten kunnen nagaan of ze voor een studieprogramma in aanmerking komen. De interactieve en praktische quick scan geeft meteen aan of de student toegelaten kan worden.

Vanaf vandaag kunnen studenten die zich aanmelden voor een van de 15 mastertracks van Psychologie de quick scan gebruiken. Het gebruik ervan en eventuele feedback zal de komende tijd worden gemonitord. Als de resultaten veelbelovend zijn, zal de quick scan worden uitgerold naar andere faculteiten.

Probeer de Quick Scan

Wil je zelf een kijkje nemen? Vul de quick scan inExterne link!