Wisselen naar een studie met een ander eerste jaar

Laatst gewijzigd op 10-10-2023 11:37
Wil je wisselen naar een studie met een ander eerste jaar? Dat kan, je start dan wel (opnieuw) in het eerste jaar van je nieuwe studie. Hou daarom een aantal dingen goed in de gaten.

Niet-EU-student?

• Ben je een niet-EU-student met een verblijfsvergunning voor je studie? Dan moet je minimaal 50%  van de studiepunten voor je huidige studiejaar behalen om je verblijfsvergunning te behouden en om te kunnen switchen naar een andere studie. Op de Studievoortgangsmonitor pagina vind je meer informatie.
  • Je inschrijving voor je nieuwe studie regel je via StudielinkExterne link. De inschrijving voor je oude studie kun je laten doorlopen tot je aan je nieuwe studie begint. Je kunt je ook uitschrijven, maar in dat geval moet je opnieuw je verblijfsvergunning aanvragen.

Hulp nodig?

Lees meer over hulp bij studietwijfels en bij het kiezen van een andere studie.

Voor persoonlijke hulp bij de switch naar een andere studie of studierichting, kun je ook altijd terecht bij je studieadviseur.