Uitleen van laptops en andere hardware

Laatst gewijzigd op 15-08-2024 15:26
Bij de Bibliotheek kun je een laptop voor een dag lenen. Er zijn ook studieplekken met desktops en monitoren. Daarnaast kun je koptelefoons, noise-cancelling headphones en kabels lenen.

Chromebook lenen

Je kunt een Chromebook voor één dag lenen bij de informatiebalies van de Universiteitsbibliotheek Singel, het Library Learning Centre op de Roeterseilandcampus (REC H), de P.C. Hoofthuis Bibliotheek en de bibliotheek op Science Park. Chromebooks werken met een gastprofiel, waarmee je toegang hebt tot Google-diensten (zoals Google Docs), Proctorio en de online versie van Office 365. Het is niet mogelijk om eigen software te installeren.

Windows-laptop lenen

FNWI-studenten kunnen bij de balie van de Science Park Bibliotheek een Windows 11 laptop met MS Office en Adobe Acrobat huren voor minimaal een week en maximaal 28 dagen voor €1,- per dag. Op deze laptops kun je ook eigen software installeren.

Je kunt ook een Windows-laptop huren via Studiepc.nlExterne link of met korting via SurfspotExterne link.

Koptelefoons

Als UvA-student kun je verschillende handige hulpmiddelen lenen, zoals koptelefoons en noise-cancelling headphones. Deze zijn beschikbaar bij de informatiebalies van de bibliotheken op de campussen.

Je kunt je laptop aansluiten om comfortabel te werken op een groot scherm of het als tweede scherm gebruiken. Afbeelding: Marta Adsarias

Monitoren

Op de grotere locaties kun je gebruikmaken van monitoren. Als je daarnaast een muis en/of toetsenbord wilt gebruiken, kun je deze lenen bij de bibliotheekbalies van REC-H, Science Park en de UB Singel.

Bij de balie van het Library Learning Centre op Roeterseiland (REC-H) en Science Park kun je HDMI-kabels en verschillende adapters lenen.

Leenvoorwaarden

• Items kunnen voor één dag worden geleend en moeten voor sluitingstijd bij dezelfde bibliotheek worden ingeleverd.
  • Lenen is alleen mogelijk met een geldige UvA-collegekaart.
  • Vanwege het beperkte aanbod kan elke student slechts één Chromebook en/of koptelefoon lenen.
  • Reserveren van items is niet mogelijk.

Desktop gebruiken

Studieplekken met pc's.
Studieplekken met pc's. Afbeelding: Els Zweerink

Op iedere campus biedt de Bibliotheek individuele studieplekken met pc. Op deze pc’s vind je specifieke software, zoals SPSS. Op de pagina over beschikbare software vind je een overzicht van de software die beschikbaar is op de pc's.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek