SURFspot: software tegen gereduceerd tarief

Laatst gewijzigd op 16-02-2024 14:51
Als UvA-student kun je tegen gereduceerd tarief software van gerenommeerde leveranciers aanschaffen via SURFspot. Je kunt de software gebruiken zolang je aan de UvA studeert.

Bij webwinkel SURFspotExterne link schaf je software aan van gerenommeerde leveranciers als Adobe, Norton, McAfee en Microsoft. Als student krijg je een gereduceerd tarief. Na betaling wordt je bestelling binnen twee werkdagen thuis bezorgd. Soms kun je de software direct downloaden en de gegevens in je productkluis bij SURFspot bewaren.

Goed om te weten:

• Office 365 ProPlus (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)  kun je gratis en rechtstreeks via de UvA downloaden. Op de pagina over Office 365 vind je meer informatie.
  • Het is ook de moeite waard eerst te checken of het programma van jouw keuze gratis beschikbaar is via apps.uva.nlExterne link of dat je het op de computers van de bibliotheek kunt gebruiken.
  • Nieuw aan de UvA? Je kunt pas vanaf twee weken voor aanvang van je studie met je studentenaccount inloggen op SURFspot. Bijvoorbeeld: als je studie op 3 september start, kun je vanaf 20 augustus inloggen.

SURFspot-clouddiensten

Via SURFspot kun je clouddiensten afnemen. Vragen hierover kun je stellen aan de SURFspot-klantenservice. Zie ook de veelgestelde vragenExterne link op hun site.

Gebruiksrechten software SURFspot

Je wordt geen eigenaar van de software en het recht om de software te gebruiken vervalt zodra je geen UvA-student meer bent of als de licentie-overeenkomst is verlopen.

Ondersteuning

Servicedesk ICTS biedt geen ondersteuning voor software van SURFspot. SURFspot verkoopt voor enkele programma's speciale zelfstudiecursussen (tutorials).