Repareer je fiets bij Bike Kitchen

Laatst gewijzigd op 14-02-2024 10:37
Leer je fiets onderhouden en repareren in de Bike Kitchen, de volledig uitgeruste do-it-yourself fietswerkplaats op de UvA Roeterseilandcampus.

De Bike Kitchen is een do-it-yourself fietswerkplaats, waarbij je onder begeleiding leert hoe je zelf je fiets kunt repareren. In een professioneel uitgeruste ruimte met de benodigde gereedschappen, is de Bike Kitchen een plek waar je je eigen reparatie vaardigheden en kennis kunt verbeteren!

Zelf sleutelen

Op maandag, woensdag en donderdag kun je in de Bike Kitchen terecht om aan je fiets te sleutelen en te leren hoe je deze zelf repareert en onderhoudt, waardoor je er langer plezier van hebt. In deze volledig uitgeruste fietswerkplaats kun je onder begeleiding gebruikmaken van het aanwezige hoogwaardige gereedschap en materiaal. Er is altijd iemand aanwezig om vragen aan te stellen.

Tijdslot reserveren

Voor het gebruik maken van de ruimte moet je vooraf een tijdslot reserveren. Je betaalt € 5,- per tijdsblok van 30 minuten. Let op de duur van de zelf-reparatiesessie is afhankelijk van de soort reparatie die je wilt uitvoeren (zie link). Reserveer een tijdslotExterne link.

Locatie

Fietsenkelder Roeterseilandcampus (REC-A), beneden aan de helling links (in-uitgang Roetersstraat)

• Maandag: 14:00 – 18:00 uur
  • Woensdag: 12:00 – 16:00 uur
  • Donderdag: 16:00 – 20:00 uur

Maandelijkse fietsreparatie-workshops

Naast onze reguliere openingstijden organiseren wij maandelijkse workshops. Aan de hand van een specifiek thema of onderdeel doe je hierbij theoretische kennis en praktische vaardigheden op om je eigen fiets te repareren. Volg onze Instagram paginaExterne link voor actuele updates hierover of kom zie het bord in de Bike Kitchen ruimte.

Word community-member

Wil je vaker aan de slag kunnen of meer doen met de Bike Kitchen? Word lid van de Bike Kitchen-communityExterne link. Voor € 25,- per jaar kan je alle faciliteiten van de Bike Kitchen gebruiken, maar ook interessante lezingen en gezellige borrels bijwonen samen met andere fietsliefhebbers.

Ook vragen we je om mee te denken over de Bike Kitchen en als vrijwilliger mee te draaien. Zo wordt de Bike Kitchen een plek voor en door fietsliefhebbers.

Meer over Bike Kitchen

Meer informatie over de filosofie achter de Bike Kitchen repair-beweging vind je op de website van het Urban Cycling InstituteExterne link. Neem ook eens een kijkje op onze Instagram-pagina: Bike Kitchen UvA.

Heb je vragen? Stuur een mail naar bikekitchenuva@gmail.comExterne link.