Informatie

Van 29 maart t/m 1 april zijn de meeste UvA-gebouwen en voorzieningen dicht ivm Pasen. Sommige UB-locaties blijven open.

Informatie

Sfeerbeeld studeren in het buitenland (Aziatische stad)

Je oriënteren op een stage of onderzoeksproject in het buitenland

Laatst gewijzigd op 10-10-2023 16:52
Wil je tijdens je opleiding op stage naar het buitenland? Of denk je aan een onderzoeksproject buiten Nederland? Lees hoe je je oriënteert en waar je rekening mee moet houden.

Wil je op een andere manier invulling geven aan een periode in het buitenland? Kijk  voor andere mogelijkheden op de pagina Studeren in het buitenland.

Onderzoek tijdens een uitwisseling

Ben je van plan een uitwisselingsprogramma (het volgen van vakken) te combineren met het doen van onderzoek aan de partneruniversiteit? Dat is meestal lastig. Wanneer je interesse hebt om tijdens je uitwisseling ook onderzoek te doen, neem dan tijdig contact op met afdeling die de overeenkomst met de desbetreffende universiteit beheert (Bureau Internationale Studentenzaken of de contactpersoon internationalisering van jouw opleiding). Zij kunnen je adviseren of er in het contract met een andere universiteit ruimte is voor het uitvoeren van onderzoek.

Je stage of onderzoeksproject in het buitenland stap voor stap

1. Oriënteren (je bent op deze pagina)
  2. Regelen voor vertrek
  3. Financiële steun