Erasmus Student Network Amsterdam (ESN Amsterdam)

Laatst gewijzigd op 11-08-2023 08:04
ESN Amsterdam is de studentenorganisatie die studenten helpt het maximale uit hun uitwisseling te halen door het organiseren van culturele en sociale activiteiten.
ESN logo

Activiteiten

ESN Amsterdam organiseert elke maand verschillende evenementen, zoals dagtrips naar bekende plaatsen in Nederland, een Nederlandse filmavond, Nederlandse lessen en een aantal interessante lezingen en excursies om de internationale studenten te integreren en met elkaar in contact te brengen. Ook is er een wekelijkse borrel in een bar en wordt er drie keer per semester een groot feest georganiseerd voor alle studenten om hun uitwisseling te vieren. ESN besteedt ook aandacht aan Nederlandse nationale feestdagen en typische tradities.

Door mee te doen aan deze activiteiten kun je deel uitmaken van het internationale studentenleven van Amsterdam. Neem een kijkje op de ESN websiteExterne linkFacebook paginaExterne link, of Instagram paginaExterne link om te zien welke evenementen er aan komen.

Lidmaatschap, buddy, coach en commissies

Er zijn verschillende manieren om deel uit te maken van ESN Amsterdam. Je kunt gekoppeld worden aan een uitwisselingsstudent door een buddy te worden, je kunt een groep internationale studenten coachen tijdens de Introductieweek, lid worden van een commissie of gewoon lid worden.

Lidmaatschap

Alle UvA-studenten zijn welkom om lid te worden van ESN Amsterdam. Voor 5 euro krijg je een lidmaatschapskaart van ESN Amsterdam die een jaar geldig is. Vanaf dat moment kun je meedoen aan de activiteiten en evenementen en krijg je korting bij verschillende winkels en gelegenheden in Amsterdam.

Buddy

Elk jaar koppelt ESN de aankomende internationale studenten aan een Nederlandse buddy. Deze buddy kan studenten wegwijs maken in Amsterdam, tips en trucs geven over het wonen in Amsterdam en ze kunnen elkaars cultuur leren kennen. Wil jij ook andere culturen leren kennen, een andere taal leren of internationale studenten ontmoeten en hen kennis laten maken met Amsterdam? Meld je dan aan op de website van ESN Amsterdam.

Ga naar de ESN websiteExterne link

Coaches

Aan het begin van elk semester organiseert ESN Amsterdam een Introductieweek voor alle nieuwe internationale studenten die aan de UvA gaan studeren. Samen met een andere coach begeleid je een groep van 25 tot 30 internationale studenten tijdens de introductiedagen. Ken je Amsterdam goed en lijkt het je leuk om deel te nemen aan de introductieactiviteiten zoals rondvaarten, museumbezoeken, CREA-workshops en diverse feesten? Meld je dan aan als ESN Coach door een e-mail te sturen naar intro@esn-amsterdam.nlExterne link met een motivatiebrief en wat informatie over jezelf.

Bestuur en commissies

Ben je op zoek naar een manier om je professionele netwerk uit te breiden, te investeren in je persoonlijke ontwikkeling en heb je interesse in het organiseren van grote evenementen en activiteiten? Word lid van een van de ESN commissies of word bestuurslid. Stuur een e-mail naar info@esn-amsterdam.nlExterne link met een motivatiebrief en wat informatie over jezelf.