Digipass: virtueel trainingsprogramma voor alle fasen van je buitenlandverblijf

Laatst gewijzigd op 10-10-2023 16:49
Het doel van het virtuele DigiPass-trainingsprogramma is de impact van je buitenlandverblijf te vergroten, zodat je je bewuster wordt van je mogelijkheden.Neem nu deel aan het DigiPass trainingsprogramma

DigiPass: een introductie

Het doel van het virtuele DigiPass-trainingsprogramma is de impact van je buitenlandverblijf te vergroten, zodat je je bewuster wordt van je mogelijkheden, zowel tijdens de oriëntatie, voor je vertrek, tijdens je verblijf en na je terugkeer. Het is ontworpen rond de ervaringen, uitdagingen, vaardigheden en leerervaringen die je waarschijnlijk zult tegenkomen en opdoen als je naar het buitenland gaat.

Inhoud van de training

De DigiPass training bestaat uit 12 modulesExterne link, verdeeld in 4 fases: oriëntatie, voor vertrek, tijdens je verblijf en na je verblijf in het buitenland. Elke module bevat belangrijke informatie, oefeningen en hulpmiddelen om je te helpen dat onderwerp onder de knie te krijgen. Door het doorlopen van deze modules leer je praktische tips, krijg je meer zelfvertrouwen, krijg je handvatten om obstakels aan te pakken en word je in staat gesteld om verantwoordelijkheid te nemen en het meeste uit je studie in het buitenland te halen.

Laten we de vier fasen eens nader bekijken:

1. "Orientation" helpt je beslissen of naar het buitenland gaan de juiste keuze is voor jou, en welk type ervaring het beste aansluit bij jouw behoeften.
  2. "Pre-departure" bereidt je voor op je vertrek naar het buitenland, uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een soepele overgang naar je gastland en instelling.
  3. "During your exchange" begeleidt je bij je verblijf in het buitenland om het zo succesvol mogelijk te maken.
  4. "After your exchange" leert je hoe je het geleerde in verschillende situaties kunt toepassen en hoe je je na je terugkeer weer makkelijk kunt aanpassen aan het leven en de cultuur in Nederland.

Verdien je DigiBadge voor je CV en LinkedIn-profiel

DigiPass is ontworpen zodat je als student het meeste uit je studie in het buitenland kunt halen. Je krijgt niet alleen toegang tot hulpmiddelen om je te helpen bij je voorbereidingen, maar als je (delen van) het trainingsprogramma afrondt, krijg je nieuwe vaardigheden die van pas komen bij alle aspecten van je leven. Na afronding van het DigiPass trainingsprogramma ontvang je bovendien een digitaal certificaat dat je kunt toevoegen aan je CV en LinkedIn.

Samenwerking met andere universiteiten

DigiPass is tot stand gekomen door een samenwerking tussen de Universiteit van Amsterdam, de Universiteit van Edinburgh, University College Dublin, de Universiteit van Granada, de Universiteit van Pavia en de Jagiellonian Universiteit.