Informatie

Aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen. Lees meer.

student.uva.nl
Welke opleiding volg je?
UvA Logo
Welke opleiding volg je?
Informatie

Aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen. Lees meer.

Collegekaart activeren

Laatst gewijzigd op 19-10-2024 16:10
Heb je je collegekaart ontvangen? Om gebruik te maken van de functionaliteiten op je kaart, activeer je deze eerst online.
Toon informatie voor jouw opleiding
Welke opleiding volg je?
of

    Online activeren 

    Zolang je kaart niet is geactiveerd, kan je met je collegekaart niet betalen bij bijvoorbeeld de printer en de drankautomaten. Je kan je kaart online activeren in de periode rond de start van het collegejaar, dus van begin augustus tot 1 oktober, en van half januari tot begin maart. Log in op mijnuvapas.nlExterne link en kies voor de optie 'Kaart activeren'. Je kaart is nu klaar voor gebruik.

    Online activeren of foto uploaden lukt niet

    Soms lukt het niet de pasfoto voor je collegekaart te uploaden via mijnuvapas.nl. Stuur in dat geval een e-mail met je pasfoto, je UvAnetID en je geboortedatum naar servicedesk-fs@uva.nlExterne link. Facility Services uploadt de pasfoto dan voor je. Ook als om een andere reden het online activeren niet lukt, kun je mailen.

    Activeren bij de UvA Servicepunten

    Buiten de start van het collegejaar om kan je je kaart uitsluitend bij een van de UvA-Servicepunten laten activeren. Hiervoor heb je een geldig identiteitsbewijs nodig (ID, paspoort, rijbewijs). Vervolgens kun je je collegekaart gebruiken.

    Contact

    Servicedesk Facility Services

    Facility Services regelt verschillende voorzieningen op de campus. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor vragen over de collegekaart, informatie over het reserveren van ruimtes (let op: Servicedesk-FS kan geen ruimtes reserveren) of facilitaire zaken rondom evenementen.

    Contactgegevens