Collegekaart activeren
Online activeren
Zolang je kaart niet is geactiveerd, kan je met je collegekaart niet betalen bij bijvoorbeeld de printer en de drankautomaten. Je kan je kaart online activeren in de periode rond de start van het collegejaar, dus van begin augustus tot 1 oktober, en van half januari tot begin maart. Log in op mijnuvapas.nl en kies voor de optie 'Kaart activeren'. Je kaart is nu klaar voor gebruik.
Online activeren of foto uploaden lukt niet
Soms lukt het niet de pasfoto voor je collegekaart te uploaden via mijnuvapas.nl. Stuur in dat geval een e-mail met je pasfoto, je UvAnetID en je geboortedatum naar servicedesk-fs@uva.nl. Facility Services uploadt de pasfoto dan voor je. Ook als om een andere reden het online activeren niet lukt, kun je mailen.
Activeren bij de UvA Servicepunten
Buiten de start van het collegejaar om kan je je kaart uitsluitend bij een van de UvA-Servicepunten laten activeren. Hiervoor heb je een geldig identiteitsbewijs nodig (ID, paspoort, rijbewijs). Vervolgens kun je je collegekaart gebruiken.
Kijk ook bij
Contact
Noodgeval? Bel direct 020 525 2222 bij bijv. ernstig ongeval, brand, gaslucht, grote lekkage met gevaar voor kortsluiting.
Facility Services regelt verschillende voorzieningen op de campus. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor vragen over de collegekaart, informatie over het reserveren van ruimtes (let op: Servicedesk-FS kan geen ruimtes reserveren) of facilitaire zaken rondom evenementen.