Collegekaart aanvragen en ontvangen
Let op: Het aanvragen van je collegekaart betekent niet per se dat je je inschrijving hebt voltooid. Controleer altijd zelf de status van je inschrijving via SIS.
Hoe vraag je je collegekaart aan?
- Je kunt je collegekaart een maand voordat je start bij de UvA aanvragen. Hiervoor heb je je UvAnetID nodig.
- Check je naam in SIS. Staat je naam verkeerd? Pas je naam aan.
- Ga naar mijnuvapas.nl om je pasfoto voor de collegekaart te uploaden. Gebruik hiervoor een laptop of computer, want met een tablet of mobiele telefoon gaat het vaak mis.
- Soms lukt het uploaden van de foto via mijnuvapas.nl niet. Stuur in dat geval een e-mail met pasfoto, UvAnetID en geboortedatum naar servicedesk-fs@uva.nl.
Vraag je kaart op tijd aan
Vraag aan voor 3 september/3 februari
- Vraag je je kaart voor 3 september (start studie september) of 3 februari (start studie februari) aan, dan krijg je deze thuisgestuurd.
- Heb je je kaart nog niet op 14 september of 7 februari? Ga dan langs bij een servicepunt of neem contact op met de Servicedesk van Facility Services.
Later aangevraagd?
Heb je je kaart na 3 september of 3 februari aangevraagd, dan ontvang je een e-mail op je UvA mailadres en kun je je kaart ophalen op een van de servicepunten. Neem je identiteitsbewijs mee.
Voor internationale studenten
Heb je een adres in het buitenland opgegeven? Dan sturen we je een e-mail naar je UvA e-mailadres (niet je persoonlijke e-mail) om je te laten weten wanneer je je nieuwe collegekaart kan ophalen bij een van onze servicepunten. Voor het ophalen van je collegekaart heb je een geldig identiteitsbewijs nodig.
Hiervoor gebruik je je collegekaart
Eerst moet je je collegekaart activeren om 'm te kunnen gebruiken. Met je collegekaart kun je:
- je legitimeren voor onderwijs en studiecentra op alle UvA-locaties. (Bij tentamens worden alleen ID, paspoort en rijbewijs gezien als geldige identiteitsbewijzen.)
- boeken lenen bij de universiteitsbibliotheek
- toegang krijgen tot fietsenstallingen en parkeergarages
- korting krijgen bij o.a. het Universitair Sport Centrum (USC) en CREA, maar ook bij verschillende musea, bioscopen en bij Athenaeum Boekhandel
- betalen met je collegekaart bij drank- en snoepautomaten, printers, bibliotheekbalies en cateringlocaties
Kijk ook bij
Contact
Noodgeval? Bel direct 020 525 2222 bij bijv. ernstig ongeval, brand, gaslucht, grote lekkage met gevaar voor kortsluiting.
Facility Services regelt verschillende voorzieningen op de campus. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor vragen over de collegekaart, informatie over het reserveren van ruimtes (let op: Servicedesk-FS kan geen ruimtes reserveren) of facilitaire zaken rondom evenementen.