Beurzen voor studenten in bijzondere persoonlijke omstandigheden

Laatst gewijzigd op 08-02-2024 12:22
Topsport, zwangerschap, een bestuursfunctie naast je studie of gewoon overmacht. Als student kun je in een situatie verkeren die je in financiële problemen brengt of studievertraging oplevert. Bekijk welke beurzen en financiële ondersteuning je hierbij kunnen helpen.
  • NoodfondsBen je student of promovendus aan de UvA en bevind je je in een noodsituatie die financiële problemen oplevert? Dan kun je een beroep doen op het Noodfonds.
  • ProfileringsfondsHet Profileringsfonds van de UvA biedt financiële ondersteuning als je door overmacht en bijzondere omstandigheden studievertraging oploopt.
  • BestuursbeursEen bestuursfunctie bij een studentenvereniging, studentenorganisatie of studentenraad vergt soms zoveel tijd dat je studievertraging oploopt. Als tegemoetkoming kun je een aanspraak maken op een bestuursbeurs.
  • Steun voor vluchtelingenExterne linkHet AUF verstrekt beurzen aan vluchtelingen die al studeren of als student zijn toegelaten. Het is een financiële tegemoetkoming in de studiekosten.
  • Particuliere fondsenVerkeer je in financiële problemen? In sommige gevallen kun je een aanvraag indienen voor financiële ondersteuning bij een particulier fonds. Elk fonds bepaalt zijn eigen criteria.