Roeterseilandcampus - Gebouw C, Straat: Nieuwe Achtergracht 129-B, Ruimte: GS.08. Vanwege beperkte zaalcapaciteit is deelname op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Leraren moeten zich hieraan houden.
Deze studie onderzoekt hoe de emotionele toon (valentie) van episodische herinneringen kan veranderen door nieuwe affectieve informatie. Met behulp van het Modification of Valence in Episodes (MOVIE) paradigma namen deelnemers deel aan drie opeenvolgende sessies: op dag 1 werden emotioneel geladen filmfragmenten getoond en herinneringen gevormd, op dag 2 werden deze herinneringen geheractiveerd en gemanipuleerd met nieuwe emotionele informatie, en op dag 3 werd de herinnering opnieuw beoordeeld. In een 2 (Tijd: dag 2 vs. dag 3) × 3 (Updateconditie: gerelateerd, ongerelateerd, geen update) within-subject design werd onderzocht of de affectieve toon van herinneringen veranderde nadat een tegenovergestelde emotionele gebeurtenis werd gepresenteerd. De bevindingen dragen bij aan het inzicht in hoe affectieve herinneringen dynamisch aangepast kunnen worden, wat relevant is voor klinische toepassingen waarin het verzachten of herkaderen van emotionele herinneringen gewenst is.