Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

UvAnetID, collegekaart en ICT

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen en antwoorden met betrekking tot je UvAnetID (studentnummer), collegekaart of ICT.

Veelgestelde vragen: UvAnetID

  • Ik heb geen UvAnetID ontvangen, wat nu?

    Nadat je je verzoek tot inschrijving hebt ingediend via Studielink, zal je binnen 48 uur via de mail jouw UvAnetID (studentnummer) ontvangen. 

    Nog steeds niets ontvangen? 

    1. Check nogmaals je inbox, inclusief je spamfolder. 

    2. Log in op Studielink en klik op <Details> om te bekijken of al je persoonlijke gegevens goed staan ingevuld, inclusief je e-mailadres.

    3. Neem contact op met de Central Student Service Desk

    Al eerder een verzoek tot inschrijving gedaan? 

    Als je al eerder een verzoek tot inschrijving hebt gedaan bij de UvA, ontvang je geen nieuwe UvAnetID. Je kunt simpelweg het UvAnetID gebruiken die je bij je eerdere aanmelding hebt ontvangen van de UvA.

    Indien je het wachtwoord van je UvAnetID bent vergeten, ga je naar www.id.student.uva.nl. Klik op Wachtwoord vergeten en volg de stappen. Je kunt direct een nieuw wachtwoord aanmaken. 

    Indien dit niet werkt, neem dan contact op met de Central Student Service Desk.

  • Hoe kan ik mijn UvAnetID activeren?

    Nadat je verzoek tot inschrijving hebt ingediend via Studielink, zal je binnen 48 uur via de mail jouw UvAnetID (studentnummer) ontvangen.

    Volg de instructies in de e-mail op om je UvAnetID te activeren.

  • Ik krijg een foutmelding bij het activeren van mijn UvAnetID, wat kan ik hieraan doen?

    Nadat je de activatiemail hebt ontvangen, kan het tot 48 uur duren voor je je UvAnetID kan activeren.

    Probeer het nogmaals en volg de onderstaande instructies:

    • Ga naar www.id.student.uva.nl en klik op ‘activeer account’. De inlognaam is hetzelfde als je studentnummer/UvAnetID.

    • Controleer of je dezelfde persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, e-mail) hebt ingevuld om je UvAnetID te activeren, als waarmee je je via Studielink hebt aangemeld. 

    Werkt dit ook niet? 

    • Probeer je UvAnetID te activeren op een andere laptop of computer (let op: het is niet mogelijk je UvAnetID te activeren op een smartphone of tablet)

    • Probeer je UvAnetID te activeren in een andere browser of via de privémodus

    • Leeg je browsegeschiedenis, cache en cookies

    Ervaar je nog steeds problemen? Neem dan contact op met de Central Student Service Desk.

  • Mijn UvAnetID is geblokkeerd, wat kan ik hieraan doen?

    De meest voorkomende reden van een geblokkeerde UvAnetID, is een verlopen wachtwoord. Vanwege veiligheidsredenen is je wachtwoord niet onbeperkt geldig en dien je je wachtwoord te wijzigen wanneer je hier een bericht over ontvangt.

    Je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanpassen via www.id.student.uva.nl, klik op Wachtwoord vergeten en volg de stappen. Je kunt direct een nieuw wachtwoord aanmaken. 

    Ervaar je nog steeds problemen? Neem dan contact op met de Central Student Service Desk.

Veelgestelde vragen: Collegekaart

  • Wanneer ontvang ik mijn collegekaart?

    Start je in september met je opleiding, en heb je voor 3 september je collegekaart aangevraagd, dan krijg je je kaart thuisgestuurd op het adres dat je in Studielink hebt opgegeven. 

    Let op! Heb je een adres in het buitenland opgegeven? Dan ontvang je een e-mail bericht waarin staat bij welk servicepunt je de collegekaart kunt ophalen.

    Heb je na 3 september je collegekaart aangevraagd, dan ligt deze voor je klaar bij het Servicepunt van je campus. Je ontvang een e-mail bericht in je UvA-mailbox, zodra je de collegekaart kunt ophalen. Hiervoor heb je een geldig identiteitsbewijs nodig (ID, paspoort of rijbewijs).

Veelgestelde vragen: ICT

  • Ik ontvang geen e-mails van de UvA, waar ligt dit aan?

    Zorg ervoor dat je correspondentiegegevens in Studielink actueel zijn.

    Je kunt je e-mailadres zelf wijzigen onder de <Gegevens> tab in je Studielink account. Wijzigingen van persoonsgegevens in Studielink worden door de UvA overgenomen

    Als je met je UvAnetId inlogt in SIS, vind je onder <Berichten> de e-mails die automatisch gegenereerd en verstuurd zijn (die je wellicht hebt gemist). 

  • Hoe wijzig ik mijn persoons- en correspondentiegegevens?

    In Studielink kun je onder <Gegevens> altijd de volgende gegevens aanpassen:

    1. Roepnaam

    2. Telefoonnummer

    3. E-mailadres

    4. Correspondentietaal

    5. Gebruikersnaam (niet als je met DigiD inlogt)

    6. Wachtwoord (niet als je met DigiD inlogt)

    7. Correspondentieadres

    Wijzigingen van persoonsgegevens in Studielink worden binnen 24 uur door alle UvA systemen overgenomen.

    Geen Studielinkaccount?

    Heb je (nog) geen Studielinkaccount dan kun je dit formulier gebruiken om je gegevens te wijzigen.