Wooclap: vragen of stellingen voorleggen aan je publiek tijdens je presentatie

Laatst gewijzigd op 27-02-2024 17:24
Met Wooclap kun je tijdens je presentatie vragen of stellingen voorleggen aan het publiek.

Hoe werkt Wooclap?

Wooclap is een Audience Response Tool. Het publiek reageert via hun smartphone of laptop op de voorgelegde stellingen of vragen. De resultaten kan je direct laten zien op je presentatiescherm. De tool is zowel in de collegezaal, als online te gebruiken.

Wooclap gebruiken

Je kunt Wooclap gratis gebruiken als je  inlogt met je UvAnetID en wachtwoord op wooclap.uva.nlExterne link. Maak een nieuw evenement aan. Hierin kun je vragen en stellingen zetten, een Powerpoint- of Google Sheets-presentatie uploaden en tonen, en de reacties op je vragen bekijken.

Gebruiksaanwijzingen

Support

Wanneer je bent ingelogd in Wooclap kun je rechtsonder op het vraagteken klikken. Hier staan antwoorden op de meest gestelde vragen. Voor meer informatie ga je via deze link naar het Wooclap Help CenterExterne link

Privacy

De antwoorden van deelnemers worden online bewaard op de servers van Wooclap. De UvA heeft hiervoor een verwerkersovereenkomst met de leverancier afgesloten. Vraag je publiek nooit om gevoelige persoonsgegevens te delen en laat deelnemers zoveel mogelijk anoniem deelnemen aan de sessie.

Log in met UvAnetID

Als je jouw medestudenten vraagt om in te loggen, gebruik dan altijd de 'SSO / University'-inlogoptie, zodat studenten inloggen met hun UvAnetID. Maak nooit gebruik van de 'Email en Social'-inlogoptie.

Resultaten verwijderen

Als je de resultaten niet meer nodig hebt, of als je van mening bent dat jouw deelnemers toch (te) persoonlijke informatie hebben ingevoerd die niet bewaard hoort te worden, verwijder deze resultaten dan na de sessie.