Waar vind ik oplaadautomaten? Hoe kan ik zien hoeveel tegoed er op mijn collegekaart staat? Kan ik mijn tegoed terugstorten op mijn rekening? Op deze pagina vind je de antwoorden op vragen die te maken hebben met betalen bij de UvA.
Bij de kantines, restaurants en koffiecorners, snoep- en frisdrankautomaten en de bibliotheekbalies kun je betalen met een tegoed op de collegekaart.
Bij de bibliotheekbalies is het ook mogelijk om te pinnen.
Via de website myNetPay (nieuw venster) laad je tegoed op je collegekaart op. Voor opladen via de website betaal je € 0,50 bankkosten per opwaardeertransactie.
Je kunt je kaart ook opladen bij de oplaadpunten op UvA- en/of HvA-locaties (zie verdere vragen). Opladen bij de oplaadpunten op de locaties is gratis.
Allard Pierson/Bijzondere Collecties: |
AUC: Science Park 113, in entree |
Duisenberg school of finance, Gustav Mahlerplein 117, 1e etage |
FNWI: Science Park 904, achter entree |
IWO: Meibergdreef 29, 4e etage |
OMHP: Oude Manhuispoort 4-6, centrale hal |
P.C. Hoofthuis: Spuistraat 134, 3e etage t.o. lift 1 en 2 |
REC A: Nieuwe Achtergracht 166, in reproruimte van A.0. |
REC B/C: Nieuwe Achtergracht 166, 1e etage in kantine |
REC H: Roetersstraat 11, bij ingang naast lift |
REC M: Plantage Muidergracht 12, 1e etage bij automaat |
Universiteitsbibliotheek: Singel 422, nis tegenover kantine |
Benno Premselahuis, Rhijnspoorplein 1, bg t.o. Micaffe |
Dr. Meurerhuis, Dr. Meurerlaan 8+10, entree |
Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, op de eerste etage |
Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, bij het Servicepunt |
Leeuwenburg, Weesperzijde 190, bij het restaurant |
Muller-Lulofshuis, Wibautstraat 5a, bij het dakterras 2 e etage |
Nicolaes Tulphuis, Tafelbergweg 51, entree t.o. de receptie |
Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant |
Waarschijnlijk moet je je kaart nog activeren. Ga met een geldig legitimatiebewijs en je collegekaart naar een servicepunt en laat je kaart activeren.
Dit kun je online zien via myNetPay en bij de oplaadpunten op de verschillende locaties.
Bij verlies/diefstal kun je de kaart op reguliere wijze blokkeren, via www.mijnuvapas.nl (nieuw venster), en een nieuwe kaart aanvragen. Met je nieuwe collegekaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed.
Bij opladen via de website wordt € 0,50 in rekening gebracht. Dit zijn doorberekende kosten die door de bank in rekening worden gebracht.
Implementeren van pin zou dermate duur zijn waardoor de prijzen van producten zouden moeten worden verhoogd. Het streven is om de prijzen zo laag mogelijk te houden.
Nee, dat kan niet, behalve wanneer je een Paypal-account gekoppeld hebt aan jouw creditcard of buitenlandse bankrekening.
Als je het betaaltegoed teruggestort wilt krijgen op je IBAN of op je Paypal account, dan kun je een verzoek tot teruggave van het huidige betaaltegoed indienen.
Na ontvangst van het verzoek tot teruggave én als alle gegevens correct zijn opgegeven, duurt het gemiddeld tien dagen voordat het betaaltegoed teruggestort is op het door jou opgegeven IBAN of Paypal account. Meer informatie over teruggave (nieuw venster).
Alleen het gebruik van de kaart wordt geregistreerd, deze gegevens zijn anoniem en niet persoonsgebonden.
Hef je account alleen op vlak voordat je stopt met studeren bij de UvA en zorg dat je daarvóór het betaaltegoed hebt opgemaakt.
Als je tussentijds je account opheft is er geen mogelijkheid om een nieuw account aan te maken. Er wordt een administratieve vergoeding ingehouden van € 2,50 bij het opheffen van het account.
T: 020 525 1403
E: servicedesk-fs@uva.nl
Een aanvraag doen of storing melden? De status van je melding(en) bekijken? Ga naar www.uva.nl/fs-meldingen (nieuw venster).