Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Wachtwoord verlopen

Als je wachtwoord verlopen is, stel dan een nieuw wachtwoord in op id.student.uva.nl. Doorloop hiervoor onderstaande instructies. Als je een nieuw wachtwoord hebt ingesteld, kun je weer gebruikmaken van je UvAnetID. 

Stap 1:

  1. Zet, met uitzondering van je computer, alle andere (persoonlijke en/of mobiele) apparaten waarmee je gebruikmaakt van UvA-diensten helemaal uit. Doe je dit niet, dan is de kans groot dat je vastloopt.
  2. Ga naar: https://id.student.uva.nl.
  3. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  4. Volg de stappen op de website.

Stap 2:

Heb je stap 1 succesvol doorlopen? Voer dan jouw nieuwe wachtwoord opnieuw in op al jouw (persoonlijke en/of mobiele) apparaten bij alle applicaties waarbij je dit wachtwoord gebruikt, zoals UvA-diensten (UvAmail*, printers, wifi), UvA-apps (Office, Onedrive, Teams) en UvA-websites (student.uva.nl, Canvas). Dit is een belangrijke stap. Wanneer je dit vergeet, loop je kans dat je account geblokkeerd wordt, bijvoorbeeld doordat je browser je oude wachtwoord heeft opgeslagen en daarmee meerdere keren probeert in te loggen. Na een aantal keer te hebben ingelogd met je oude wachtwoord, wordt je UvAnetID automatisch geblokkeerd. Dit wil je voorkomen. 

*Kijk op de pagina Wachtwoord mail op mobiele apparaten wijzigen hoe je dit kunt aanpassen voor je UvAmail.

Stap 3:

Maak je gebruik van het draadloze netwerk van de UvA, zoals ‘uva’ of ‘eduroam’? Verbreek de verbinding en stel deze opnieuw in met je nieuwe wachtwoord. Dat kan gelden voor je computer, smartphone en tablet. Lees hier wat je kunt doen als eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert.

Let op: Werkt je nieuwe wachtwoord niet direct? Probeer na een half uur nog een keer in te loggen met je nieuwe wachtwoord. Lukt het nog niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services.