Frans van Houten, CEO van Philips, is op donderdag 5 september te gast bij Room for Discussion, het discussieplatform van economiestudenten van de UvA. Ze zoomen met hem in op Philips, dat al sinds 1891 actief is. Wat zijn de grote uitdagingen waar Van Houten voor stond/staat?

Het cassettebandje, de cd-speler en de LED- lamp: het zijn voorbeelden van uitvindingen die Philips (mede) op haar naam mag schrijven. Men omarmt al 120 jaar innovatie. Hoe wordt innovatie op de lange termijn gegarandeerd? Kunnen we de komende jaren wederom veel uitvindingen op naam van Philips verwachten?

Over Frans van Houten

Van Houten is sinds april 2011 bestuursvoorzitter bij Philips. Zijn carrière bij het bedrijf begon echter al in 1986, toen hij werkte voor Philips Data Systems. Daarna bekleedde hij er verschillende leidinggevende functies en was o.a. werkzaam in Duitsland en Singapore. Van 2006 tot 2010 was Van Houten CEO bij chipbedrijf NXP Semiconductors en leidde hij de splitsing tussen de bank- en verzekeringsactiviteiten bij ING.

Over Room for Discussion

Room for Discussion is een wekelijks interviewprogramma voor en door studenten van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA. Voor een groot publiek interviewen studenten in een daartoe ingerichte ‘huiskamer’ wetenschappers, politici, zakenmensen en opinieleiders van Nederland. Room for Discussion ontving eerder onder andere oud-bestuursvoorzitter Rijkman Groenink van ABN Amro, DNB-president Klaas Knot, voormalig minister van Financiën Jan-Kees de Jager.

Tijd en locatie

Het debat vindt plaats om 12.30 in de E-hal van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Roetersstraat 11, Amsterdam.