Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Student Service Desk.

  • Wanneer krijg ik een UvAnetID en een wachtwoord?

    Binnen 24 uur na je inschrijvingsverzoek in Studielink, ontvang je een e-mail met je persoonlijke UvAnetID. Bij het activeren van het UvAnetID maak je zelf een wachtwoord aan.

    Kies een veilig wachtwoord en ga daar zorgvuldig mee om. Wijzig het wachtwoord regelmatig.
    Voor meer informatie over je inschrijving, kun je contact opnemen met de Central Student Service Desk.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke instellingen bekijken en wijzigen?

    Via id.student.uva.nl heb je toegang tot je persoonlijke instellingen. Deze gegevens worden overgenomen uit de Studentenadministratie. Als ze niet correct zijn, kun je ze aanpassen via Studielink of door contact op te nemen met de onderwijsbalie van je faculteit.

    Via id.student.uva.nl kun je ook aanvullende gegevens invoeren en aangeven of je adresgegevens wel of niet door anderen ingezien mogen worden.

    Let op: voor Studielink gebruik je een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord dan voor UvAnetID.

  • Klopt het dat ik twee nummers heb?

    Alle studenten aan de UvA hebben twee nummers:

    • een UvAnetID
    • een studentnummer

    Beide nummers staan op je collegekaart. Voor de meeste studenten zijn deze nummers identiek. Alleen studenten die zich voor het eerst in het studiejaar 2010-2011 aan de UvA hebben ingeschreven, hebben verschillende nummers.

  • Nadat ik mijn wachtwoord heb gewijzigd kom ik nergens meer in. Wat is er aan de hand?

    Je UvAnetID is geblokkeerd. Dat komt omdat er te vaak een poging is gedaan om met het verkeerde (oude) wachtwoord in te loggen op een afgeschermde site. Zo’n blokkade of lock duurt 15 minuten, maar als de oorzaak niet wordt weggenomen wordt je opnieuw geblokkeerd.

    Probeer erachter te komen waar de oude gegevens staan opgeslagen. Vaak zijn wachtwoorden opgeslagen in een browser of in de Windows Credential Manager.Werkt dit niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICTS: 020 525 1402.