Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

E-mail in Microsoft 365

Vanaf juli 2020 heeft elke student een eigen UvA e-mailadres in Microsoft 365. Je kunt hiermee inloggen in Microsoft 365 en ontvangt e-mails van de UvA altijd op dit UvA e-mailadres.

Als extra service wordt de e-mail die je ontvangt in je UvA-mailbox ook doorgestuurd naar het e-mailadres dat je in Studielink hebt opgegeven als correspondentie-adres. Vind je dit oké? Dan hoef je niets te doen. Wil je deze forward uitzetten? Ga dan naar de instellingen van je account en kies voor mijn gegevens. Zo kun je mails van je studie en je privémail scheiden.

Bestaande mailboxen zijn verhuisd van G-Suite naar Microsoft 365

Veel studenten hadden al een UvA e-mailadres en een mailbox in G-suite. Deze mailbox is in juli 2020 van G-Suite verhuisd naar Microsoft 365. Het e-mailadres is hetzelfde gebleven. Alle e-mails, agenda en contactpersonen zijn overgezet naar de nieuwe mailbox in Microsoft 365.

Hoe ziet de verhuizing van bestanden eruit?

G Suite blijft tot 31 december 2020 beschikbaar als archief. Wil je bestanden die in G Suite staan bewaren? Zet ze dan zelf vóór 31 december 2020 over naar Microsoft 365 met deze handleiding.

  • Je kunt de volgende software gebruiken om je mail mee te lezen

    Ondersteunde clients 

     

    Desktop/Laptops

    Mobiel/Tablets

    Internet Browsers

    Outlook 2016 en hoger Outlook Mobile iOS Chrome
    Outlook for Mac 2016 en hoger Outlook Mobile Android MS Edge
      Exchange ActiveSync in iOS 11 en hoger MS Internet Explorer 11

    NB: andere software kan werken, maar wordt niet officieel ondersteund.

  • Verzendlimiet: je kunt maximaal 250 adressen per uur mailen

    Dat kan één bericht zijn met 250 adressen in de to/cc/bcc, of meerdere berichten met minder geadresseerden. Een distributielijst of groep uit het gedeelde adresboek geldt als één geadresseerde. Als je over de limiet gaat krijg je een "Message delayed" melding en kun je niet meer mailen. Vastgehouden berichten worden automatisch verstuurd als de limiet is verstreken. Daarna kun je weer gewoon mailen.  

  • Support & FAQ

    FAQ's

    • wat zijn de instellingen voor POP3 en IMAP?
      POP3 en IMAP voldoen niet aan de beveiligingseisen en zijn daarom niet beschikbaar.
    • hoe verander ik mijn correspondentie e-mailadres als ik geen Studielink account heb?
      Hiervoor kun je dit Topdesk-formulier gebruiken: Formulier om correspondentie mailadres te wijzigen
    • ik heb het doorsturen van e-mail uitgezet, maar krijg nog steeds e-mail van de UvA in mijn privé mailbox. Hoe kan dat?
      De UvA heeft een groot aantal systemen die allemaal e-mail versturen. Het kost tijd om deze allemaal te voorzien van het UvA e-mailadres.De verwachting is dat per 1 oktober 2020 alle systemen zijn omgezet.
    • Kan ik na mijn afstuderen nog van de e-mail gebruikmaken?
      Nadat je bent afgestudeerd kun je nog 90 dagen je e-mails ontvangen en versturen. Hierna wordt je UvA mailbox afgesloten.
    • Ik wil geen gebruik maken van Microsoft 365 en heb bezwaar tegen het feit dat mijn gegevens naar Microsoft gaan. Wat kan ik doen?
      Alle mail die de UvA naar je stuurt wordt automatisch doorgestuurd naar je Studielink correspondentie e-mailadres. Als je dat zo wilt houden hoef je niet in te loggen op Microsoft 365. Zolang je het UvA studentenmailadres niet communiceert betreft het uitsluitend e-mail van de UvA naar jou. De contracten met Microsoft voldoen aan de AVG en er is geen opt-out mogelijk. Als je je hier niet in kunt vinden kun je contact opnemen met avg@uva.nl.
    • Ik wil via id.uva.nl de Forwarding wijzigen, maar deze optie is inactief, hoe kan dat?
      Studenten zonder inschrijving kunnen de Forwarding niet uitzetten. Pas als je definitief bent ingeschreven is deze optie beschikbaar.

    Voor support, neem contact op met Servicedesk ICTS
    Telefoonnummer: +31 (0)20 525 1402
    Email: servicedesk-icts@uva.nl
    Uva.nl/icts-selfservice