Collegegeld betalen: met een Bewijs Betaald Collegegeld

Laatst gewijzigd op 10-10-2023 16:48
Betaal je aan een andere instelling al wettelijk collegegeld? Geef in Studielink aan dat je met een Bewijs Betaald Collegegeld (BBC) wilt betalen.

Voorwaarden betalen met een Bewijs Betaald Collegegeld

• Je betaalt bij een andere instelling het wettelijke collegegeld en staat gelijktijdig bij de UvA ingeschreven voor een Bachelor, Master, pre-master (schakelprogramma) of als bijvakstudentExterne link.
  • Je betaalt bij een andere instelling het instellingstarief en staat gelijktijdig bij de UvA ingeschreven als bijvakstudentExterne link.
  • Als het al betaalde collegegeld bij de andere instelling lager is dan het verschuldigde collegegeld bij de UvA,  maak je het verschil over naar de UvA via een overboeking.

Voldoe je aan de voorwaarden, dan geef je in StudielinkExterne link aan dat je wilt betalen met een Bewijs Betaald Collegegeld.

Volg onderstaande stappen:
1. Ga naar het tabblad ‘Betaling en klik op ‘Invullen betaalgegevens’.
2. Vul het  vestigingsland in van je bank.
3. Selecteer de betaaloptie ‘Bewijs betaald collegegeld’.
4. Selecteer de onderwijsinstelling waar je het BBC wilt aanvragen. Dit is de instelling waar je al collegegeld hebt betaald.
5. Geef akkoord dat Studielink het BBC aanvraagt bij de geselecteerde onderwijsinstelling en doorstuurt naar de onderwijsinstelling waar je met het BBC het collegegeld wilt voldoen.

Belangrijk om te weten

• Een Bewijs Betaald Collegegeld kan je alleen aanvragen in Studielink als je al volledig bent ingeschreven bij de andere onderwijsinstelling en je je betaalgegevens gaat invoeren voor hetzelfde studiejaar bij de UvA.
  • Als je andere onderwijsinstelling nog geen digitaal BBC kan uitwisselen met de UvA, zal Studielink dit aangeven. Dan moet je een BBC aanvragen bij de instelling zelf. De onderwijsinstelling stuurt het BBC vervolgens rechtstreeks naar de UvA.

Central Student Service Desk (CSSD)

Heb je algemene vragen over studeren aan de UvA, zoals over in- of uitschrijven of collegegeld? Neem contact op met de CSSD.