Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN uva.nl
Betalen bij de UvA

Betalen bij de UvA

Waar vind ik oplaadautomaten? Hoe kan ik zien hoeveel tegoed er op mijn collegekaart staat? Kan ik mijn tegoed terugstorten op mijn rekening? Op deze pagina vind je de antwoorden op vragen die te maken hebben met betalen bij de UvA.

  • Waar kan ik betalen bij de UvA?

    Bij de kantines, restaurants en koffiecorners, snoep- en frisdrankautomaten en de bibliotheekbalies kun je betalen met een tegoed op de collegekaart.

    Bij de bibliotheekbalies is het ook mogelijk om te pinnen.

  • Hoe laad ik betaaltegoed op voor o.a. automaten?

    Via de website myNetPay (nieuw venster) laad je tegoed op je collegekaart op. Voor opladen via de website betaal je € 0,50 bankkosten per opwaardeertransactie.

    Je kunt je kaart ook opladen bij de oplaadpunten op UvA- en/of HvA-locaties (zie verdere vragen). Opladen bij de oplaadpunten op de locaties is gratis.

  • Waar vind ik oplaadpunten op UvA-locaties?

    Allard Pierson Museum: Oude Turfmarkt 127, in restaurant

    AUC: Science Park 113, in entree

    Duisenberg school of finance, Gustav Mahlerplein 117, 1e etage

    FNWI: Science Park 904, achter entree

    IWO: Meibergdreef 29, 4e etage

    OMHP: Oude Manhuispoort 4-6, centrale hal

    P.C. Hoofthuis: Spuistraat 134, 3e etage t.o. lift 1 en 2

    REC A: Nieuwe Achtergracht 166, in reproruimte van A.0.

    REC B/C: Nieuwe Achtergracht 166, 1e etage in kantine

    REC H: Roetersstraat 11, bij ingang naast lift

    REC M: Plantage Muidergracht 12, 1e etage bij automaat

    Universiteitsbibliotheek: Singel 422, nis tegenover kantine

  • Waar vind ik oplaadpunten op HvA-locaties?

    Benno Premselahuis, Rhijnspoorplein 1, bg t.o. Micaffe

    Dr. Meurerhuis, Dr. Meurerlaan 8+10, entree

    Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, op de eerste etage

    Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, bij het Servicepunt

    Leeuwenburg, Weesperzijde 190, bij het restaurant

    Muller-Lulofshuis, Wibautstraat 5a, bij het dakterras 2 e etage

    Nicolaes Tulphuis, Tafelbergweg 51, entree t.o. de receptie

    Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant

  • Kan ik mijn tegoed op mijn account terugstorten op mijn rekening?

    Als je het betaaltegoed teruggestort wilt krijgen op je IBAN of op je Paypal account, dan kun je een verzoek tot teruggave van het huidige betaaltegoed indienen.

    Na ontvangst van het verzoek tot teruggave én als alle gegevens correct zijn opgegeven, duurt het gemiddeld tien dagen voordat het betaaltegoed teruggestort is op het door jou opgegeven IBAN of Paypal account. Meer informatie over teruggave (nieuw venster).

  • Wanneer moet ik mijn account opheffen?

    Hef je account alleen op vlak voordat je stopt met studeren bij de UvA en zorg dat je daarvóór het betaaltegoed hebt opgemaakt.

    Als je tussentijds je account opheft is er geen mogelijkheid om een nieuw account aan te maken. Er wordt een administratieve vergoeding ingehouden van € 2,50 bij het opheffen van het account.

Contact Servicedesk Facility Services (FS)

T: 020 525 1403
E: servicedesk-fs@uva.nl

Formulieren voor facilitaire diensten

Een aanvraag doen of storing melden? De status van je melding(en) bekijken? Ga naar www.uva.nl/fs-meldingen (nieuw venster).