Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Met de nieuwe app van de Bibliotheek, die in samenwerking met bibliotheekleverancier Ex Libris is ontwikkeld, hebben UvA-studenten en -medewerkers via hun mobiele apparaten nu nog eenvoudiger toegang tot de bibliotheekdiensten. De functies van de app zijn specifiek afgestemd op de behoeften van mobiele gebruikers: praktische informatie over de status van hun leningen, actuele openingstijden en informatie over studieplekken. En je kunt er zelfs een overlegruimte mee reserveren. Ook is het mogelijk om rechtstreeks, via WhatsApp of telefonisch, contact te zoeken met de bibliotheek.

Afbeelding: Nathana Rebouças (Unsplash)
Afbeelding: Nathana Rebouças (Unsplash)

De Bibliotheek wil de collecties en diensten gebruiksvriendelijker en toegankelijker maken voor de UvA-gemeenschap. Een app biedt gebruikers de mogelijkheid om onderweg actuele informatie op te zoeken.

Om die reden koos de Bibliotheek het Ex Libris Mobile app-platform als basis voor een app die tegemoetkomt aan de specifieke behoeften van studenten en medewerkers van de UvA. Met de app hoef je maar één keer in te loggen. Alle diensten die via de app toegankelijk zijn herkennen je eerdere inlog via je UvAnetID.

Snel een studieplek vinden

In de nieuwe app vind je de actuele openingstijden en lees je waar je één van de meer dan 4500 studieplekken van de Bibliotheek kunt vinden. Ook kun je zien of er een studieplek met PC beschikbaar is.

Als je samen met andere studenten aan een paper of onderzoeksproject werkt, kun je een vergaderruimte via de app reserveren via de link met het reserveringssysteem Mapiq.

Boeken ophalen en meldingen

Zodra je de Library Mobile app op je apparaat hebt gedownload en hebt ingelogd, heb je altijd toegang tot je eigen account in CatalogusPlus

Als je de app toestemming geeft om meldingen te versturen, krijg je meteen bericht wanneer een door jou aangevraagd boek klaarligt, en word je er tijdig aan herinnerd wanneer je je boeken moet terugbrengen.

Vraag het de bibliotheek

Heb je een vraag voor de bibliotheek? Vanuit de Library Mobile-app kun je eenvoudig een WhatsApp-bericht aan de bibliotheek sturen of telefonisch contact leggen.

Download de app

Je vindt de app in de Google Play Store of Apple Store. Zoek naar “Ex Libris Library Mobile”. Na installatie kies je “UvA University Library” onder “Select Institution”.

Nog vragen? Of suggesties voor de app? Neem dan contact op met de Bibliotheek.