Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

FAQ Webcolleges

  • Wat als het webcollege ongewenste inhoud bevat?
    • Bel in urgente gevallen T: 31 (0)20 525 2800. Wij ondernemen dan meteen actie.
    • In minder urgente gevallen kun je gedeeltes uit een webcollege laten verwijderen door een e-mail te sturen naar webcolleges@uva.nl met de exacte naam van het webcollege en de exacte begin- en eindtijd van de te verwijderen passage(s).
  • Hoe kijk ik met Internet Explorer?
    • Ga naar Settings (tandwieltje) in de browserbalk
    • Ga naar Compatibility View Settings
    • Voeg de website uva.nl toe
    • Zet een vinkje bij Use Microsoft compatibility lists
    • Selecteer Close
    • Je krijgt nu een icoon naast het ververs-icoon
    • Ga naar dit icoon om het webcollege te bekijken.
  • Hoe kijk ik met Google Chrome onder Windows?

    Het afspelen van webcolleges in Google Chrome gaat automatisch. Een uitzondering hierop zijn de webcolleges van vóór 1 februari 2015. Deze kunnen niet in Chrome afgespeeld worden.

  • Hoe kijk ik met Safari op een Apple computer?

    Safari 7.0 and 6.1 hebben een nieuwe functie genaamd “Safari Power Saver” die plug-ins uitzet om de batterij van jouw laptop te ontlasten. Deze functie kan problemen geven bij het afspelen van de webcolleges. Gebruikers van Safari die problemen ondervinden bij het bekijken van de webcolleges moeten de volgende stappen doorlopen:

    • Als je boven het video-window van een presentatie hangt met de muis moet er een icoontje verschijnen dat aangeklikt kan worden om de plug-in toe te staan om zijn werk te doen op die pagina. Verschijnt dit icoontje niet? Dan moet je Power Saver volledig uitschakelen, zodat de plug-in altijd zijn werk kan doen. Ga naar Click to start Plugin.
    • Om de Power Saver functie uit te schakelen ga je in Safari naar Preferences, dan Advanced Tab, en vink je Stop plug-ins to save power uit. Herlaad de pagina (Appeltje + R) van het webcollege. Het opgenomen college kun je nu probleemloos bekijken.
  • Hoe kijk ik met een mobiel apparaat?
    • Ik heb een Android mobiel apparaat en kan niet kijken: de meeste presentaties die vóór 1 februari 2015 zijn opgenomen kun je niet terugkijken op een Android mobiel apparaat.
    • Ik heb een Apple mobiel apparaat en kan niet kijken: de meeste presentaties die vóór 1 februari 2015 zijn opgenomen kun je niet terugkijken op een Apple mobiel apparaat. Er is een app beschikbaar voor Ipod Touch en Iphone.
  • Hoe bekijk ik de webcolleges via UvAVPN?

    Webcolleges zijn te bekijken zonder UvAVPN. Toch zijn sommige kijkers pas geholpen als zij UvAVPN activeren. Wil je de webcolleges via UvAVPN bekijken? Controleer dan of je JUNOS PULSE hebt geïnstalleerd en of er een actieve verbinding is.

  • Wat als al het bovenstaande niet werkt?
    • Begint de link in jouw adresbalk met https://? Maak hier dan http:// van.
    • Plak in de adresbalk de volgende code achter de link die je hebt gekregen: ?useHTML5=true 
      De link ziet er dan zo uit: webcolleges.uva.nl/Mediasite/Play/xxxx?useHTML5=true
    • Haal je de weblink uit een e-mail via Webmail? Plak dan de code in Kladblok/Notepad en kopieer het relevante deel dat begint met: webcolleges.uva.nl/Mediasite/…

Contact Servicedesk Facility Services (FS)

T: 020 525 1403
E: servicedesk-fs@uva.nl

Formulieren voor facilitaire diensten

Een aanvraag doen of storing melden? De status van je melding(en) bekijken? Ga naar www.uva.nl/fs-meldingen (nieuw venster).