Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Handleidingen eduroam

Na wachtwoordwijziging verbinding maken met eduroam

Het komt voor dat eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert en blijft vragen om het wachtwoord. In dat geval moet de SecureW2 software, die nodig is voor eduroam, opnieuw geïnstalleerd worden. Op deze pagina lees je hoe je dat in kunt stellen voor verschillende besturingssystemen.

  • Instructies voor Windows

    Volg voor een Windows-computer onderstaande instructies:

    Stap 1: Verwijder eerst de oude SecureW2 software

    • Klik linksonder op de Windows-startknop om het Windows-menu te openen.
    • Open het Control Panel en kies Programs > Programs and Features.
    • Klik met uw rechtermuisknop op SecureW2 en klik op 'Uninstall'.

    Stap 2: Installeer SecureW2 opnieuw

    • Open een internetbrowser en ga naar http://wifiportal.uva.nl.
    • Voer je UvAnet@uva.nl (LET OP: dit is niet je e-mailadres) en het nieuwe wachtwoord in.
    • Klik op 'JoinNow'.
    • Na deze stappen kun je weer verbinden met eduroam.
  • Instructies voor Mac

    Om de eduroam-verbinding op een Mac te herstellen, is het nodig om het Wireless Profile te vervangen. 

    Stap 1: Profile verwijderen

    • Als je verbonden bent met eduroam: verbreek deze verbinding.
    • Open 'System Preferences'.
    • Open 'Profiles'.
    • Selecteer het UvA-profile.
    • Verwijder het UvA-profile door op het minteken te klikken. Geef je Mac-wachtwoord op om deze actie uit te voeren.

    Stap 2: Nieuw profile installeren

    • Ga naar https://wifiportal.uva.nl.
    • Geef je UvAnetID@uva.nl op (LET OP: dit is niet je e-mailadres).
    • Klik op 'Join Now'.

    Stap 3: Het bestand SecureW2.mobileconfig wordt gedownload

    • Open SecureW2.mobileconfig.
    • Klik in het Profiles-venster op 'Continue'.
    • Geef twee keer je nieuwe UvAnetID-wachtwoord op.
    • Geef je Mac-wachtwoord op.

    Het profile is opnieuw geïnstalleerd. Je kunt weer verbinding maken met eduroam.

  • Instructies voor iPhone en iPad

    Stap 1: Verwijder oude profiel(en)

    • Ga naar Instellingen > Algemeen.
    • Selecteer 'Profielen' in het rechterschermdeel.
    • Verwijder het profiel ‘Universiteit van Amsterdam eduroam MobileConfig’ door het aan te klikken en dan te kiezen voor 'Verwijder profiel'.
    • Als gevraagd wordt om de code, voer je de beveiligingscode van je apparaat inAls er meer profielen van de UvA staan, herhaal je de voorgaande stappen voor ieder van die profielen.

    Stap 2: Opnieuw installeren van profiel 

    • Ga naar Instellingen > Wi-Fi.
    • Ga naar het home-scherm en open Safari of een andere browser.
    • Open de pagina wifiportal.uva.nl. (Waarschijnlijk opent deze pagina automatisch).
    • Volg de instructies op deze pagina: Vul je UvAnetID@uva.nl in en klik dan op 'Join Now'.
    • Geef in de volgende schermen je wachtwoord op en bevestig alles.

    Hierna kun je weer verbinden via eduroam. Controleer dit bij Instellingen > Wi-Fi.

  • Instructies voor Android

    Je hebt geen verbinding met eduroam. Voer de volgende stappen uit: 

    • Ga naar Instellingen > Wi-Fi.
    • Selecteer eduroam en kies 'Vergeten'.
    • Ga naar het home-scherm en open internet in een browser.
    • Open de pagina wifiportal.uva.nl. (Waarschijnlijk opent deze pagina automatisch).
    • Download de app en installeer deze.
    • Zo nodig moet je de beveiliging aanpassen voor de installatie van de app door ‘installatie van applicaties uit vertrouwde bronnen’ toe te staan.
    • Volg de aanwijzingen en geef op: UvAnetID@uva.nl en wachtwoord.
    • Bevestig.

    Hierna kun je weer verbinden via eduroam. Controleer dit bij Instellingen > Wi-Fi.