Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Student Service Desk.
Je hebt waarschijnlijk te vaak een verkeerd wachtwoord voor je UvAnetID ingevuld. Neem contact op met de Servicedesk ICT Services.
Servicedesk ICT Services
E: servicedesk-icts@uva.nl
T: 020 525 1402, ma. t/m vr. 8.00 - 18.00 uur
Binnen 24 uur na je inschrijvingsverzoek in Studielink, ontvang je een e-mail met je persoonlijke UvAnetID. Bij het activeren van het UvAnetID maak je zelf een wachtwoord aan.
Kies een veilig wachtwoord en ga daar zorgvuldig mee om. Wijzig het wachtwoord regelmatig.
Voor meer informatie over je inschrijving, kun je contact opnemen met de Student Service Desk.
Controleer of je gegevens, zoals je e-mailadres, juist geregistreerd zijn bij Studielink. Controleer je e-mail folders. Soms belanden mails bij de spam.
Via id.student.uva.nl heb je toegang tot je persoonlijke instellingen. Deze gegevens worden overgenomen uit de Studentenadministratie. Als ze niet correct zijn, kun je ze aanpassen via Studielink of door contact op te nemen met de onderwijsbalie van je faculteit.
Via id.student.uva.nl kun je ook aanvullende gegevens invoeren en aangeven of je adresgegevens wel of niet door anderen ingezien mogen worden.
Let op: voor Studielink gebruik je een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord dan voor UvAnetID.
Je kunt zelf bepalen of andere internetgebruikers je naam en e-mailadres mogen zien. Stel dit in op id.student.uva.nl.
Bij de Student Service Desk kan je terecht met vragen over je inschrijving.
Alle studenten aan de UvA hebben twee nummers:
Beide nummers staan op je collegekaart. Voor de meeste studenten zijn deze nummers identiek. Alleen studenten die zich voor het eerst in het studiejaar 2010-2011 aan de UvA hebben ingeschreven, hebben verschillende nummers.
Je UvAnetID is geblokkeerd. Dat komt omdat er te vaak een poging is gedaan om met het verkeerde (oude) wachtwoord in te loggen op een afgeschermde site. Zo’n blokkade of lock duurt 15 minuten, maar als de oorzaak niet wordt weggenomen wordt je opnieuw geblokkeerd.
Probeer erachter te komen waar de oude gegevens staan opgeslagen. Vaak zijn wachtwoorden opgeslagen in een browser of in de Windows Credential Manager.Werkt dit niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICTS: 020 525 1402.
Na het beëindigen van je studie kun je nog drie maanden gebruik maken van je UvAnetID.
Het komt voor dat eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert en blijft vragen om het wachtwoord. In dat geval moet de SecureW2 software, die nodig is voor eduroam, opnieuw geïnstalleerd worden. Lees hier hoe je eduroam opnieuw kunt installeren.
Wachtwoorden kunnen in browsers zijn opgeslagen om automatisch op afgeschermde sites in te loggen. In de handleiding 'Wachtwoorden in browsers beheren' staat beschreven hoe je wachtwoorden in de meest gebruikte browsers kunt beheren en verwijderen.
De Windows Credential Manager slaat wachtwoorden op. Sommige mensen maken daar gebruik van zonder dat ze dat weten. Controleer met deze handleiding of je de Credential Manager gebruikt.