Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Ook deze week weer een nieuwe stelling voor CWOM. Ben jij benieuwd wat jouw mede CWers vinden? Lees dan verder en meng je in de discussie!

CommPulse

”Tegenwoordig wordt tijdens lezingen door sommigen gebruik gemaakt van Twitter om de lezing zo interactief mogelijk te maken. Wat vind jij van deze methode? Zou jij als je student bent (geweest) je vragen tijdens een college interactief (hebben) willen stellen, of juist in de werkgroep?”


Rosanne Eijsink (Afgestudeerde RM-student): “Ik vind het persoonlijk prettiger om vragen in een werkgroep te stellen, omdat er dan meer gelegenheid is om door te vragen. De docent heeft dan ook meer tijd om uitleg te geven. Ik kan me voorstellen dat het vragen stellen via Twitter bij bijvoorbeeld een gastcollege wel handig en ook leuk zal zijn.”

Anoniem (Afgestudeerd in de richting Media, Journalistiek en Publieke Opinie): “Ik heb het zelf nooit meegemaakt dat er tijdens colleges gebruik werd gemaakt van Twitter. In mijn studietijd was dit sociale medium nog puur voor de Innovators en Early Adopters. Maar zeker bij CW lijkt dit me een geschikte manier om lezingen interactiever te maken. En ook wel slim: dan heb je als docent ten minste nog wat aan al die smartphones in de collegezaal.”

Vincent Visser (Derdejaars student Communicatiewetenschap: “Twitter lijkt mij ideaal om te reageren op een college. Ten eerste is het gewoon heel makkelijk. Maar daarnaast is het ook fijner dan in de werkgroep, omdat je hoorcollege meer weet over de leerstof dan de werkgroepdocent.”

Wat vind jij van interactieve colleges?