Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
uva.nl
Kies je filters

Blogs

Resultaten: 1 - 20 van 36
Resultaten: 1 - 20 van 36
  • In Hollywood halen de mannen het geld binnen

    Juli 2018 - door Kelly de Witte: "Films met een mannelijke hoofdrol trekken meer kijkers, maar het geslacht is niet de doorslaggevende factor".

  • Vergrijzing een bedreiging? Niet voor marketeers.

    Juli 2018 - door Aranza Zevenbergen: "''De' vijftigplusser bestaat dus helemaal niet!"

  • Lisa Flohr
    Best friends forever: waarom we het zo leuk vinden om te binge-watchen

    Januari 2018 - door Lisa Flohr: "Sommige binge-wachers hebben het gevoel hun favoriete personage echt te kennen. Ze ervaren die relatie als even echt als relaties met vrienden of familie."

  • Mitchell Hélant Muller
    Een dilemma voor een manager

    Januari 2018 - door Mitchell Hélant Muller: "Als grote bedrijven zoals KLM en Air-France fuseren, behoort ook keuze voor een juiste communicatiestrategie tot de succesfactoren. Die valt of staat bij het kunnen voorspellen hoe de media op de fusie ...

  • Marlou Oosterveer
    De aandacht terugwinnen

    Januari 2018 - door Marlou Oosterveer: "Creatieve advertenties zijn op een bepaalde manier onlogisch. Je denkt er dus langer over na en verwerkt ze beter."

  • Mireia Boot
    Adverteren anno 2018: creatief of niet?

    Januari 2018 - door Mireia Boot: "De consument herkent een creatieve boodschap niet als een advertentie. Het onbekende en onverwachte grijpt onze aandacht."

  • Denice Blok
    Voedingsbodem voor politiek cynisme?

    Januari 2018 - door Denice Blok: "Populistische retoriek kan grote gevolgen hebben voor de democratische beleving van de samenleving."

  • Natascha Bhullar
    Why negative effects of media multitasking on advertising-impact are overrated!

    June 2017 - By Natascha Bhullar: "Maybe we should accept the fact that there is no such thing as having full attention to advertising messages anymore".

  • Fien Reerds
    Fiens ombudsblog

    Fien Reerds, ombudsstudent bij het College of Communication (2016-2018), interviewde alumna Jennifer Hormann over haar huidige baan als middelbare schooldocent.

  • Sanne Frowijn
    Ik peer ‘m!: wanneer persoonlijk té persoonlijk wordt

    Juni 2017 - door Sanne Frowijn: "Studenten kopen eerder fruit als je de advertentie personaliseert. Maar ze maken ook eerder zorgen over hun privacy."

  • Josseline Boer
    Organisatorische verandering: werknemers mee laten praten of toch niet?

    Juni 2017 - door Josseline de Boer: "Meepraten over veranderingen is belangrijk volgens specialisten, maar in dit onderzoek leidde het niet tot meer commitment."

  • Claire van Leeuwen
    More likes, shares and comments please? Engaging Facebook users in CSR-related posts

    June 2017 - by Claire van Leeuwen: "Informal language, popular words and direct questions are important ingredients for an engaging CSR-related Facebook post."

  • Larissa van Vuure
    Creatief adverteren, succesvol om onverantwoord zonnen terug te dringen?

    Juni 2017 - door Larissa van Vuure: "Non-profit organisaties zullen een stapje naar voren moeten doen. Bij een non-profit afzender gelooft de consument namelijk eerder dat het insmeren met zonnebrandcrème het risico op huidkanker kan verminderen."

  • Medische missers: fataal voor de patiënt of voor het ziekenhuis?

  • Paniek in blogland?!

  • Politici in entertainment talkshows: een (no) go?

  • Sexting: go of no-go?

  • #I'm a social (media) drinker

  • Het leed dat adverteren heet: verzacht creative media advertising dit leed?

  • Mannen vs. vrouwen: het gevecht om het plezier van de kijker