Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN uva.nl

Uitschrijven

  • Is mijn uitschrijfverzoek goed verwerkt? En krijg ik hiervan een bevestiging?
    • In sommige gevallen wordt je uitschrijfverzoek pas enkele weken na het indienen afgerond. Als je een uitschrijfverzoek doet vanwege afstuderen moet je eerst een diploma-aanvraag indienen. Pas wanneer deze is afgerond en daarmee je examendatum bekend is, zal de Centrale Studenten Administratie (CSA) je uitschrijfverzoek verwerken.
    • Je uitschrijfverzoek is goed doorgekomen wanneer je in Studielink in je berichten ziet staan dat je verzoek tot uitschrijving is ingediend. Je weet dat je volledig bent uitgeschreven als de status van je uitschrijfverzoek in Studielink is gewijzigd in ‘uitgeschreven’.
    • Algemene informatie over uitschrijven is te vinden  via de Studielink vraagbaak.
    • Heb je verdere vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met de Central Student Service Desk.
  • Per wanneer kan ik mij uitschrijven?
    • Je kunt je per eerste van de volgende maand uitschrijven. Geef in Studielink altijd de reden van uitschrijving aan.
    • Als je je uitschrijft in verband met afstuderen, zorg dan eerst dat je diploma-aanvraag verwerkt is. Je krijgt hiervan bevestiging van je opleiding. Contactgegevens en de A-Z lijst met opleidingsgerelateerde onderwerpen van jouw studie (afstuderen en diploma-aanvraag) zijn te vinden via de opleidingenlijst. 1. Kies in de opleidingenlijst jouw studie. 2. Klik op A-Z in de navigatiebalk voor meer informatie over opleidingsgerelateerde onderwerpen of klik op contact voor contactgegevens.
    • Algemene informatie over uitschrijven is te vinden via de Studielink vraagbaak.
    • Heb je verdere vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met de Central Student Service Desk.
  • Wanneer ontvang ik restitutie van teveel betaald collegegeld?
    • Om restitutie te ontvangen moet je eerst een uitschrijfverzoek indienen via Studielink. Nadat je uitschrijfverzoek is verwerkt, ontvang je binnen twee tot drie weken automatisch restitutie van te veel betaald collegegeld.  
    • Je hebt in enkele gevallen geen recht op restitutie:
      • Wanneer je je uitschrijfverzoek in Studielink doet na 31 mei.
      • Wanneer je een schakelprogramma volgt.
    • Heb je verdere vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met de Central Student Service Desk.