Interfacultaire lerarenopleidingen (Master LVHO en minor Educatie)

College en Graduate School of Child Development and Education

Stem voor een nieuw keuzevak in UvA’s Create a Course Challenge

8 november 2018

26 inzendingen kreeg het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS) voor de derde editie van de ‘Create a Course Challenge’. Door te stemmen op jouw top 3 bepaal je mede welk vak volgend jaar wordt aangeboden als interdisciplinair keuzevak aan de UvA. Op de tien genomineerden kan tot 14 november 23.59 uur worden gestemd. De vijf voorstellen met de meeste stemmen gaan uiteindelijk door naar de finale op donderdag 29 november.

UvA-studenten kregen de afgelopen maanden de kans zelf een voorstel te doen voor een nieuw te ontwikkelen vak. In totaal stuurden 49 studenten hun idee in en 26 van hen werkten hun idee uit tot een vak. Uit deze 26 uitgewerkte ideeën heeft de curriculumcommissie tien voorstellen geselecteerd. De selectie is gebaseerd op interdisciplinariteit, maatschappelijke relevantie en creativiteit.

Breng je stem uit

Iedereen met een UvA ID kan online op zijn of haar top 3 stemmen. Door dit te doen, geef je drie punten aan jouw nummer één, twee punten aan nummer 2 en één punt aan jouw nummer drie. Wees er alert op dat je maar één keer je stem uit kan brengen. Stemmen kan tot 15 november.

De finale

Tijdens de finale-avond bepaalt een deskundige jury, welke inzending beloond wordt met de realisatie van het vak. De winnaar mag daarna direct aan de slag als student-assistent bij de ontwikkeling van het vak dat in het eerste semester van 2019-2020 wordt aangeboden als keuzevak bij het IIS. Wil jij bepalen welk keuzevak volgend academisch jaar wordt aangeboden? Stem dan op jouw top 3 en kom langs bij de finale op donderdag 29 november van 17.00 tot 19.00 uur op de Brug, Roeterseiland. Na de finale proosten we met zijn allen op de winnaar!

Winnaar vorig jaar

Vorig jaar werd de ‘challenge’ gewonnen door Lottie Bakker (studente Klinische Psychologie en Dramaturgie) en Katty Gerez (studente Algemene Cultuurwetenschappen en Comparative) met hun vak ‘De veelstemmigheid van waanzin’

Gepubliceerd door  Universiteit van Amsterdam