Informatie

De openingstijden van de UB op 18, 19 en 20 mei kunnen afwijken. Ga naar uva.nl/studieplekExterne link voor actuele informatie.

Informatie

Afbeelding: Freepik

Blade Runner: Futuristische visies voor hedendaagse uitdagingen?

Laatst gewijzigd op 08-05-2024 11:55
Ontdek hoe Blade Runner ons kan helpen AI te conceptualiseren en voorbereiden op de toekomst. Studievereniging Spectrum is de host van de FilmclUB en heeft datawetenschapper Daniël Kooij en historicus Sven van Mourik uitgenodigd om de film te introduceren. Na de film volgt een Q&A met Katy Haber, uitvoerend producent van Blade Runner, en schrijver en filmmaker Paul M. Sammon.
22-05-2024 17:15
Einddatum
22-05-2024 21:30

Science Park 904; Ruimte: C1.110

Meld je aan
Afbeelding: Freepik

Welke lessen kunnen we leren van de profetische film Blade Runner uit 1982? Terugkijken naar de film van Ridley Scott biedt een krachtige spiegel die ons kan helpen een blik in de toekomst te werpen: wat betekent het wanneer kunstmatig leven ons confronteert met gevoelens van empathie?

Studievereniging SpectrumExterne link is de host van deze FilmclUB en heeft datawetenschapper Daniël Kooij en historicus Sven van Mourik uitgenodigd om de film te introduceren. Ze laten zich leiden door de groeiende aanwezigheid van steeds geavanceerdere kunstmatige intelligentie (AI) om het verlies van menselijke verbinding in een steeds meer onderling verbonden wereld te onderzoeken.

Exclusief panel van sprekers

Na de vertoning  van de film volgt een  speciale panel Q&A met Katy Haber, uitvoerend producent van Blade Runner, en schrijver/filmmaker Paul M. Sammon, auteur van het boek 'Future Noir: the Making of Blade Runner', die tijdens de productie van de film op de set aanwezig was.

Bibliotheek's FilmclUB

Afbeelding: Freepik

De FilmclUB wordt door de Bibliotheek georganiseerd en maakt deel uit van de ClUB, een interdisciplinaire bijeenkomst in verschillende vormen, waaronder literatuur, drama, film en discussieclubs, waar UvA-studenten in gesprek gaan. De ClUB wordt gehost door een studievereniging, studenteninitiatief of individuele student. Indien mogelijk is een partner of expert aanwezig.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek