UvA Studenten

Collegekaart

Iedere student van de UvA krijgt een collegekaart. Dit is een persoonlijke kaart die je onder andere gebruikt als identificatie tijdens tentamens, bij het lenen van boeken en bij het betalen bij koffie- en theeautomaten en printers.

For English see www.uva.nl/studentidcard 

Waar gebruik ik mijn collegekaart voor?

De collegekaart gebruik je:

  • als identificatie bij onderwijs, tentamens en studiecentra op alle UvA-locaties;
  • bij het lenen van boeken bij de universiteitsbibliotheek;
  • om korting te kunnen krijgen bij o.a. het Universitair Sport Centrum (USC) en CREA.
  • om te betalen bij:

    o    automaten voor warme en koude dranken en voor snoep
    o    printers
    o    bibliotheekbalies (naast pinnen)
    o    cateringlocaties

Hoe vraag ik een collegekaart aan?

Om een collegekaart te krijgen moet je een pasfoto uploaden en de collegekaart activeren. 

  1. Upload je pasfoto
    Ga hiervoor naar www.mijnuvapas.nl. Hiervoor heb je je UvAnetID nodig (als aankomend UvA-student krijg je per e-mail een inlognaam en wachtwoord toegestuurd). Gebruik een van de volgende browsers (vanaf versie): Internet Explorer 8, Safari 10, Firefox 11, Opera 11 en Google Chrome 18. De collegekaart kun je afhalen bij het Servicepunt van je opleiding. Je krijgt van hen bericht wanneer je kaart klaarligt. Start je in september met je opleiding en heb je voor 15 augustus je collegekaart aangevraagd, dan krijg je je kaart eind augustus thuisgestuurd op het adres dat je in Studielink hebt opgegeven. Let op! Heb je een adres in het buitenland opgegeven? Dan ontvang je via e-mail bericht bij welk servicepunt je de collegekaart kunt ophalen.
  2. Activeer je collegekaart
    Ga z.s.m. nadat je de kaart hebt ontvangen langs bij een servicepunt om je collegekaart te activeren. De locaties van de servicepunten vind je hieronder. Hiervoor heb je je nieuwe collegekaart én een geldig identiteitsbewijs nodig (ID, paspoort, rijbewijs). Let op: het activeren van je collegekaart is ook nodig om te kunnen betalen met je collegekaart.

Hoe laad ik tegoed op mijn collegekaart op?

  • via www.uva.nl/betaaltegoed;
  • bij een van de oplaadpunten op de grotere UvA-locaties. 
  • je kunt als UvA-student ook het tegoed op de kaart opladen bij de oplaadpunten op de grotere HvA-locaties. 

Bij online opladen betaal je 0,50 euro bankkosten per opwaardeertransactie. Opladen bij de oplaadpunten op de locaties is gratis.

Let op: je collegekaart dient geactiveerd te zijn om te kunnen betalen. Heb je dit nog niet gedaan? Ga dan naar een van de servicepunten om je kaart te activeren.

Overzicht oplaadpunten 

Allard Pierson Museum: Oude Turfmarkt 127, in restaurant

AUC: Science Park 113, in entree

Duisenberg school of finance, Gustav Mahlerplein 117, 1e etage

FNWI: Science Park 904, achter entree

IWO: Meibergdreef 29, 4e etage

Maagdenhuis: Spui 21, hal naast Eurest

OMHP: Oude Manhuispoort 4-6, centrale hal

P.C. Hoofthuis: Spuistraat 134, 3e etage t.o. liften 1 en 2

REC B/C: Nieuwe Achtergracht 166, 1e etage bij automaten  

REC H: Roetersstraat 11, bij ingang naast lift

REC M: Plantage Muidergracht 12, 1e etage bij automaat

Universiteitsbibliotheek: Singel 422, nis tegenover kantine

 

Je kunt als UvA-student ook je kaart opladen op een van de HvA-locaties: 

Dr. Meurerhuis: Dr Meurerlaan 8-10, entree

Fraijlemaborg: Fraijlemaborg 133, op de eerste etage

Kohnstammhuis: Wibautstraat 2-4, bij het Servicepunt

Leeuwenburg: Weesperzijde 190, bij het restaurant

Muller-Lulofshuis: Wibautstraat 5a, bij het dakterras 2e etage

Nicolaes Tulphuis: Tafelbergweg 51, entree t.o. receptie

Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant

Hoe lang is de collegekaart geldig?

De collegekaart is geldig zolang je ingeschreven staat bij de Universiteit van Amsterdam.

Waar zijn de servicepunten?

Voor het activeren van je collegekaart kun je op onderstaande locaties terecht.

  • Binnenstad
    Het servicepunt is de balie van de Universiteitsbibliotheek Studiezalen en selfservice op de eerste etage.
  • Roeterseiland Campus
    Studenten Services vind je op Roeterstraat 11, in gebouw E, centrale hal op de begane grond. 
  • Science Park
    Op het Science Park is de bibliotheekbalie als servicepunt ingericht.
  • AMC
    Het servicepunt vind je in de Medische Bibliotheek van het AMC.

Ga voor openingstijden van de verschillende servicepunten naar 'Openingstijden Servicepunten'.

Wat is het verschil tussen de collegekaart en het Bewijs van Inschrijving?

De nieuwe collegekaart is geen Bewijs van Inschrijving. Het Bewijs van Inschrijving ontvang je via e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres in Studielink, nadat je aan alle inschrijfvoorwaarden hebt voldaan en het collegegeld hebt betaald.

Wat te doen bij verlies of diefstal van mijn collegekaart?

  • Je kunt je collegekaart blokkeren via mijnuvapas.nl en bij een van de servicepunten.
  • Vraag op mijnuvapas.nl een nieuwe collegekaart aan (betalen via iDeal). Een nieuwe collegekaart kost €15,- i.v.m. veiligheid, productie, administratie- en verzendkosten. Met je nieuwe kaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed (als er geen tegoed is afgehaald).
  • Je ontvangt per e-mail bericht wanneer je je nieuwe collegekaart kunt ophalen.
  • Teruggevonden kaarten zijn te deblokkeren door contact op te nemen met de Servicedesk via 020 525 1403 of servicedesk-fs@uva.nl
  • Is je kaart gestolen en heb je een proces-verbaal? Blokkeer je kaart zo snel mogelijk en ga met je proces-verbaal naar één van de servicepunten om gratis een nieuwe collegekaart aan te vragen

Met je nieuwe collegekaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed als er geen tegoed is afgehaald.

Vragen?

Bij vragen of voor meer informatie neem je contact op met Servicedesk Facility Services van de UvA via servicedesk-fs@uva.nl of telefoon: 020 525 1403.

Gepubliceerd door  Facility Services UvA

19 september 2017